۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰
بازدید:۱۸۰
ورزش فواید زیادی برای سلامت مغز، بهبود شناخت، خلق و خو و کاهش خطر ابتلا به بیماری های عصبی دارد. چندین مطالعه جدید تأثیر عمیق ورزش را بر سیستم‌های بیولوژیکی مختلف نشان داده‌اند و توانایی آن را در بهبود سلامت و مبارزه با بیماری‌ها بیشتر توضیح می‌دهند. در یک تلاش مشترک جدید به رهبری کلینیک استنفورد، محققان مکانیسم‌های اساسی را بررسی کرده‌اند که از طریق آن ورزش سلامت کلی، به ویژه سلامت مغز را ارتقا می‌دهد.
کد خبر : ۹۰۵۶۴

چگونه مغزمان را جوان نگه داریم؟!

به گزارش مجله سلامت صد آنلاین، ورزش فواید زیادی برای سلامت مغز، بهبود شناخت، خلق و خو و کاهش خطر ابتلا به بیماری های عصبی دارد. چندین مطالعه جدید تأثیر عمیق ورزش را بر سیستم‌های بیولوژیکی مختلف نشان داده‌اند و توانایی آن را در بهبود سلامت و مبارزه با بیماری‌ها بیشتر توضیح می‌دهند.

هلث نیوز در مورد تاثیر ورزش بر سلامت مغز نوشت: در یک تلاش مشترک جدید به رهبری کلینیک استنفورد، محققان مکانیسم‌های اساسی را بررسی کرده‌اند که از طریق آن ورزش سلامت کلی، به ویژه سلامت مغز را ارتقا می‌دهد.

با درک اینکه چگونه ورزش بر اندام های مختلف در سطح مولکولی تأثیر می گذارد، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی می توانند توصیه های ورزشی را به طور مؤثرتری تنظیم کنند.این دانش همچنین می‌تواند راه را برای توسعه درمان‌های دارویی که فواید ورزش را برای کسانی که قادر به انجام فعالیت بدنی نیستند، تقلید کند، هموار کند.

مطالعه‌ای که یافته‌های آن در NatureTrusted Source منتشر شده است، شامل تقریباً 10000 اندازه‌گیری در تقریباً 20 نوع بافت برای بررسی تأثیر 8 هفته تمرین استقامتی در موش‌های آزمایشگاهی آموزش دیده برای دویدن روی تردمیل‌های کوچک بود.نتیجه گیری آن اثرات قابل توجه ورزش را بر سیستم ایمنی، پاسخ استرس، تولید انرژی و متابولیسم نشان می دهد.

محققان ارتباط قابل توجهی بین ورزش و مولکول‌ها و ژن‌هایی که قبلاً در بسیاری از بیماری‌های انسانی و بازیابی بافت نقش دارند، شناسایی کردند.

مطالعات مداومی برای بهینه‌سازی برنامه‌های ورزشی برای سالمندان وجود دارد. با این حال، پیلاتس نقطه شروع خوبی برای کسانی است که به دنبال درگیر کردن عضلات خود هستند. تمرینات هوازی مانند ورزش‌های قلبی عروقی، تمرینات قدرتی و تمرینات تعادلی به‌ویژه برای سلامت مغز مفید هستند، هم به روش‌های مشترک و هم منحصر به فرد.

همچنین فعالیت‌هایی که چالش‌های فیزیکی و شناختی را با هم ترکیب می‌کنند، مانند رقص یا تای چی، می‌توانند به‌ویژه برای جنبه‌های خاصی از سلامت مغز مؤثر باشند.در پایان باید گفت اگرچه ورزش برای سلامت مغز مفید است، اما تنوع فردی به دلایل ژنتیکی و سلامت پایه می‌تواند بر این نتایج تأثیر بگذارد.

21025/غ