آخرین اخبار
۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
بازدید:۱۰۶
بیش از 70 درصد از عرضه مواد غذایی در ایالات متحده از غذاهای فوق فرآوری شده تشکیل شده است و استفاده از این نوع مواد غذایی نه فقط در آمریکا که در سراسر جهان رو به افزایش است.
کد خبر : ۸۹۱۸۳

مصرف این غذاها باعث ۳۲ بیماری می شود!

به گزارش مجله سلامت صد آنلاین ، بیش از 70 درصد از عرضه مواد غذایی در ایالات متحده از غذاهای فوق فرآوری شده تشکیل شده است و استفاده از این نوع مواد غذایی نه فقط در آمریکا که در سراسر جهان رو به افزایش است.


مدیکال نیوز در مورد تاثیرات منفی غذاهای فوق فرآوری شده بر سلامتی نوشت: مطالعات نشان می دهد که ما بیشتر از همیشه غذاهای فوق فرآوری شده می خوریم، به طوری که مردم در ایالات متحده و بریتانیا بیش از 50٪ منبع مورد اعتماد انرژی دریافتی روزانه خود را از این نوع غذاها دریافت می کنند.

 

 

یک مطالعه اخیر مصرف غذاهای فوق فرآوری شده را با افزایش خطر ابتلا به 32 بیماری نامطلوب از جمله بیماری قلبی، مشکلات سلامت روان، دیابت نوع 2، مشکلات تنفسی، خواب ضعیف و سرطان مرتبط دانست.

 

اکنون، یک مطالعه جدید که این هفته از محققان بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون منتشر شد، نشان می‌دهد که مصرف غذاهای فوق فرآوری شده ممکن است خطر سکته مغزی و زوال شناختی را نیز در افراد افزایش دهد.

 

افرادی که رژیم غذایی آنها 25.8 درصد از غذاهای فوق فرآوری شده را شامل می شد، در مقایسه با افرادی که 24.6 درصد از غذاهای فوق فرآوری شده را که مشکلات شناختی نداشتند، مصرف کردند، دچار مشکلات حافظه شدند.

 

پس از تعدیل عوامل خاصی که می تواند خطر زوال عقل را افزایش دهد، مانند سن و جنسیت، محققان دریافتند که افزایش 10 درصدی در میزان مصرف غذاهای فوق فرآوری شده با افزایش 16 درصدی خطر ابتلا به اختلالات شناختی مرتبط است.

 

دانشمندان همچنین گزارش دادند که خوردن غذاهای فرآوری نشده یا کمتر فرآوری شده بیشتر با 12 درصد کاهش خطر مشکلات شناختی مرتبط است.

 

کیمبرلی در این ارتباط گفت: ما می دانیم که چندین عامل مستقل وجود دارد که به مشکلات حافظه و تفکر کمک می کند، به خصوص با افزایش سن." زمانی که فردی با این نوع علائم نزد پزشک خود می‌آید، مهم است که بفهمید کدام یک از این علائم در آن نقش دارند و سپس تا حد امکان در برابر آن عوامل مداخله کنید.»

 

او افزود: "هدف مطالعه ما ارائه بینش بیشتر در مورد نقش رژیم غذایی و به ویژه غذاهای فوق فرآوری شده در این مشکل گسترده تر زوال شناختی بود." نکته مهم این است که یافته های ما از ارتباط بین غذاهای فوق فرآوری شده و سلامت مغز نیز به راه های بالقوه ای برای محافظت از عملکرد مغز اشاره می کند.

 

بدون شک زیاده روی در مصرف این نوع از غذاها لطمات جبران ناپذیری به سلامتی خواهد زد.

21025/خ

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها