آخرین اخبار
۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۰
بازدید:۴۷۴
صد آنلاین | با رعایت یک‌سری نکات ساده، ترک عادات بدِ غذایی از جمله پرخوری یا خوردن غذاهای ناسالم می‌توان گام مؤثری در زمینه کاهش وزن برداشت.
کد خبر : ۹۵۱۳۹

به گزارش مجله سلانت آنلاین، پیروی از یک رژیم غذایی سالم و مغذی، بدون اینکه بر سطح انرژی شما تأثیر بگذارد، می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، کافی است نکات زیر را رعایت کنید:

 

 

 

 

۱. آب بنوشید

آب متابولیسم را افزایش می‌دهد و اشتهای شما را کمتر می‌کند؛ همین مسئله منجر به پرهیز از پرخوری می‌شود. هیدراته نگه‌داشتن بدن یک عامل کمک‌کننده در امر کاهش وزن است.

۲. ورزش کنید

ورزش و فعالیت بدنی متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و از تجمع چربی اضافی جلوگیری می‌کند. ورزش سلامت قلبی و تنفسی را ارتقا می‌بخشد و با تقویت عملکرد شناختی، به سلامت مغز کمک می‌کند.

۳. پروتئین را به وعده‌های غذایی اضافه کنید

غذاهای غنی از پروتئین مانند گوشت بدون چربی، تخم مرغ و لوبیا بدون اینکه کالری بالایی داشته باشند، سیرکننده هستند. همچنین هضم آنها بیشتر طول می‌کشد، بنابراین شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارند. تحقیقات نشان می‌دهد که گوشت و فرآورده‌های گوشتی می‌توانند هورمون‌های گرسنگی را کاهش داده و سطح هورمون‌های سیری را در بدن افزایش دهند.

۴. سبزیجات بیشتری مصرف کنید

سبزیجات سرشار از فیبر هستند که به روانسازی دستگاه گوارش کمک کرده و از یبوست جلوگیری می‌کنند. همچنین سبزیجات حاوی کالری کمتری نسبت به سایر غذاهای حاوی قند یا نشاسته است و محتوای فیبر بالای آن باعث می‌شود تا مدت زمان طولانی‌تری احساس سیری داشته باشید.

 

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها