آخرین اخبار
۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲
پیام بنیاد قرآن خطاب به مسئولین/ با خودسازی به احیای تمدن اسلامی بیندیشند/ راه موفقیت از مسیر حکمرانی قرآن می گذرد
بازدید:۶۷۱
صد آنلاین | بنیاد قرآن کشور در آستانه سال جدید در پیامی خطاب به مدیران کشور نوشت : جهان بینی غربی منحصر به جهان ماده می باشدولی جهان بینی قرآنی هم این جهان و هم آخرت مورد توجه است . درجهان بینی قرآنی صرفاً تولید هدف نیست بلکه هدف نهایی رشد و تعالی انسان و رسیدن او به جایگاه خلیفه خدا بر روی زمین است . بدیهی است که مدیران و کارگزاران جامعه اسلامی باید به پست ها و موقعیت های خود به منزله جایگاه جهادی و خدمتی به جامعه اسلامی بنگرندو با بسیج تمام امکانات فردی و اجتماعی با اشراف به تاریخ ونگاه به آینده؛ سازمان را باید هدایت نماید مسئولیت سنگین مدیران در شرایط خاص جامعه اسلامی می طلبد که مدیران ضمن خودسازی به جامعه پردازی و احیای تمدن اسلامی بیندیشند . این امر جز به بازسازی و ایده پردازی حکمرانی قرآنی میسر نیست.
کد خبر : ۸۴۶۸

به گزارش گروه فرهنگی صد آنلاین متن این پیام به این شرح است .

 

بسم الله الرحمن الرحیم


إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا وَإِذَا حَكَمْتُمْ بَيْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْكُمُوا بِالْعَدْلِ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا يَعِظُكُمْ بِهِ إِنَّ اللَّهَ كَانَ سَمِيعًا بَصِيرً


با سلام و درود به امام عصر عجل الله تعال فرجه الشریف  و حضرت امام خمینی و شهیدان انقلاب اسلامی و سلامتی مقام معظم رهبری و مراجع عالیقدر قرآنیان عزیز


بدون شک یکی از ارکان اصلی جامعه که در سعادت آن نقش اساسی دارد شایستگی و جامع الشرایط بودن مدیران و کارگزاران آن جامعه است . درسازمان ها نیز موفقیت آن ها در رسیدن به اهداف و مأموریت های سازمانی منوط به مدیران کاردان و لایق می باشد. بنابراین انتخاب مدیران و کارگزاران اصلح سزاوار توجه و تاکید فراوان است وباید معیار های قرآنی و علمی برای سنجش افراد و انتخاب ایشان در نظر گرفته شود، مسلماً معیار های سنجش هر جامعه باید متناسب با ارزش ها و جهان بینی آن جامعه تعریف شود.

 

پیام بنیاد قرآن خطاب به مسئولین/ با خودسازی به احیای تمدن اسلامی بیندیشند/ راه موفقیت از مسیر حکمرانی قرآن می گذرد

 


جهان بینی غربی منحصر به جهان ماده می باشدولی جهان بینی قرآنی هم این جهان و هم آخرت مورد توجه است . درجهان بینی قرآنی صرفاً تولید هدف نیست بلکه هدف نهایی رشد و تعالی انسان و رسیدن او به جایگاه خلیفه خدا بر روی زمین است . بدیهی است که مدیران و کارگزاران جامعه اسلامی باید به پست ها و موقعیت های خود به منزله جایگاه جهادی و خدمتی به جامعه اسلامی بنگرندو با بسیج تمام امکانات فردی و اجتماعی با اشراف به تاریخ ونگاه به آینده؛ سازمان را باید هدایت نماید مسئولیت سنگین مدیران در شرایط خاص جامعه اسلامی می طلبد که مدیران ضمن خودسازی به جامعه پردازی و احیای تمدن اسلامی بیندیشند . این امر جز به بازسازی و ایده پردازی حکمرانی قرآنی میسر نیست.


امید است مدیران و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران در سال جدید با توکل به خداوند منان و توسل به امام عصر عجل الله تعالی فرجه با همت عالی نسبت به تحقق اهداف قرآنی همت مضاعفی نموده تا جامعه را از این مرحله به مرحله ای عالی تر گذر نماید و جلوه های نظام اسلامی بیش از پیش محقق گردد.
ضمن تبریک سال نو به همه مدیران جامعه اسلامی همزمان با تحول در طبیعت و سبزی و شکوفایی گل های بهاری و بهار قرآن، شکوفایی طبیعت با شکوفایی معنوی جلوه زیبایی از حکمرانی قرآنی را ارائه نمایند.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها