صد آنلاین | اندیشکده حکمرانی فرهنگی شهر تهران تازهترین یادداشت تحلیلی خود را با عنوان «مشکاة؛ الگوی ظرفسازی برای حکمرانی فرهنگی شهر تهران» منتشر کرد؛ یادداشتی که تلاش دارد نسبت آیه نور با الزامات حکمرانی فرهنگی در کلانشهر تهران را در قالب یک مدل علمی بازخوانی کند.
تسخیر بادها، به عنوان یک مرکب راهوار، چنان که می فرماید: (ما باد را مسخر او ساختیم تا مطابق فرمانش، به نرمی حرکت کند، و به هر جا او اراده نماید برود)؛ «فَسَخَّرْنا لَهُ الرِّیحَ تَجْرِی بِأَمْرِهِ رُخاءً حَیْثُ أَصابَ».
صد آنلاین | ابنعربی هرچند کمتر نام حضرت زهرا(س) را بهصورت مستقیم گفته، اما در ساختار عرفانی خود مقام فاطمه را مظهر تامّ رحمت الهی، اصل نور محمدی در وجه مادری، و قطب باطنی ولایت میداند؛
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به در جنگ ۱۲ روزه گفت: هنرمندان و رسانههای استان در سختترین جنگ یعنی جنگ شناختی، متحدترین گروه بودند و هدایتگر جامعه شدند.
تنها راهکار نهایی مسئله حجاب، بازگشت به «فطرت» و ارائه چهرهای رحمانی، عقلانی و زیبا از دین است که با نیازهای فطری نسل نوخاسته همخوانی داشته باشد و به آنها احساس «هویت» و «آرامش» ببخشد.
تازه ترین یادداشت علمی اندیشکده حکمرانی فرهنگی شهر تهران
صد آنلاین | اندیشکده حکمرانی فرهنگی شهر تهران در یادداشت علمی تازهای ( شماره 12 ) با تحلیل روندهای اجتماعی دو دههی اخیر، اعلام کرد که «مولدسازی فرهنگی و تکثر رویدادهای گفتوگومحور» میتواند الگوی اصلی توسعه اجتماعی تهران در افق ۲۰ سال آینده باشد.
آیۀ «لا إکراه فی الدین» با جهاد اسلامی تعارض ندارد، زیرا جهاد برای تحمیل ایمان نیست، بلکه برای دفاع، رفع موانع دعوت و فراهمکردن فضای ایمان آزاد تشریع شده است.
حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: رابطه دوستانه در حد عموم بد نیست که هر مسلمانی با مسلمان دیگر این چنین باشد؛ اما وقتی رفیق میگیرد، باید خوش استعداد باشد.