صد آنلاین | ابنعربی هرچند کمتر نام حضرت زهرا(س) را بهصورت مستقیم گفته، اما در ساختار عرفانی خود مقام فاطمه را مظهر تامّ رحمت الهی، اصل نور محمدی در وجه مادری، و قطب باطنی ولایت میداند؛
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به در جنگ ۱۲ روزه گفت: هنرمندان و رسانههای استان در سختترین جنگ یعنی جنگ شناختی، متحدترین گروه بودند و هدایتگر جامعه شدند.
تنها راهکار نهایی مسئله حجاب، بازگشت به «فطرت» و ارائه چهرهای رحمانی، عقلانی و زیبا از دین است که با نیازهای فطری نسل نوخاسته همخوانی داشته باشد و به آنها احساس «هویت» و «آرامش» ببخشد.
تازه ترین یادداشت علمی اندیشکده حکمرانی فرهنگی شهر تهران
صد آنلاین | اندیشکده حکمرانی فرهنگی شهر تهران در یادداشت علمی تازهای ( شماره 12 ) با تحلیل روندهای اجتماعی دو دههی اخیر، اعلام کرد که «مولدسازی فرهنگی و تکثر رویدادهای گفتوگومحور» میتواند الگوی اصلی توسعه اجتماعی تهران در افق ۲۰ سال آینده باشد.
آیۀ «لا إکراه فی الدین» با جهاد اسلامی تعارض ندارد، زیرا جهاد برای تحمیل ایمان نیست، بلکه برای دفاع، رفع موانع دعوت و فراهمکردن فضای ایمان آزاد تشریع شده است.
حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: رابطه دوستانه در حد عموم بد نیست که هر مسلمانی با مسلمان دیگر این چنین باشد؛ اما وقتی رفیق میگیرد، باید خوش استعداد باشد.
گاهی انسان کارهای خیری انجام میدهد و خود را بینیاز از پیامبر و دین میبیند؛ اما پرسش اساسی این است که نیکیِ بدون تکیه بر وحی و هدایت، تا چه اندازه میتواند مسیر حقیقت را برای او روشن کند؟
شیعه، پیامبر، قرآن و بزرگان بر «امام» تأکید کردهاند؛ امام، نوربخش جانها و معصوم است. اعراض از امام(ع) یعنی بازماندن از صراط مستقیم؛ همانند جمعیتی بیفرمانده که پراکنده و سرگشته میشود و در نهایت دشمن بر آنها مسلط میگردد.
زنان در آخرالزمان، نقشها و مسئولیتهای خطیری بر عهده دارند که در آموزههای اسلامی، به ویژه در مذهب تشیع، به آن پرداخته شده است. در دورانی که فتنهها و چالشها رو به افزایش است، زنان میتوانند با حفظ ایمان، بصیرت و عمل صالح، نقش بیبدیلی در زمینهسازی برای ظهور منجی عالم بشریت، حضرت مهدی (عجلاللهفرجه)، ایفا کنند.
در سوره مؤمنون، قرآن پرده از الگویی برمیدارد که صاحبان قدرت برای توجیه رفتارهای خود به آن پناه میبرند، الگویی که با انکار حسابرسی و نفی پیامدهای ظلم، راه را برای جنایت هموار میکند. همین منطق توجیهگر که بنیاسرائیل را به سقوط کشاند، امروز نیز در رفتار جریانهای اشغالگر دیده میشود.