آخرین اخبار
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
بازدید:۹۹
صد آنلاین | یک عکاس جوان در سفر به یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان، عکس‌های جالبی از زندگی روزمره مردم و سایه جادویی عرفان در آن ثبت کرده است.
کد خبر : ۶۶۸۰۳

به گزارش صد آنلاین ،  شهر «بنارس» با نام هندی «واراناسی» (Varanasi)، شهری در کرانه رود گنگ در جنوب شرقی ایالت اوتار پرادش (Uttar Pradesh) هند است که بیش از هر جای دیگری در هند، سایه مذهب و عرفان بر آن حکم‌فرما است. این شهر را از قدیمی‌ترین شهر‌های جهان می‌دانند و قدمت آن را حدود ۳،۰۰۰ سال تخمین می‌زنند.

 

 

 

 


 

عبور مردی با لباس نارنجی از خیابان

 

دو مرد در خیابان بنارس

 

دختر بچه بنارسی کنار آب
بنارس که مقدس‌ترین شهر و مقصد نهایی چرخه تناسخ در باور هندوان است، همواره پذیرای مردمی از سراسر هند است که برای مردن به این شهر می‌روند یا مردگان خود را برای مرده‌سوزی به آنجا می‌برند. مردم آگوری نیز در این شهر زندگی می‌کنند؛ فرقه‌ای که پیروان آن از گوشت اجساد مردگان می‌خورند، روی اجساد مراقبه می‌کنند، خاکستر آن‌ها را به بدن خود می‌مالند و این آیین را بخشی از مسیر خود در راه رسیدن به کمال می‌دانند. ازاین‌رو، بنارس در دنیا با عنوان «شهر مرگ» شهرت یافته است.

«اشرف العارفین»، عکاس جوان بنگلادشی در سفری که به این منطقه داشت، زندگی روزمره مردم این شهر مهم و مقدس هندو‌ها را در قالب تصاویر گرم و زیبایی به نمایش گذاشت. اشرف درباره این پروژه عکاسی خود چنین می‌گوید:

بنارس به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهر‌های جهان، همیشه برای من مکانی جادویی و عرفانی بوده است و زمانی که این شانس را پیدا کردم تا به هند سفر کنم، «بنارس» اولویت اول من بود. من در ماه ژانویه و در یک سفر انفرادی هفت روزه به آنجا سفر کردم.

بنارس برای من، بیش از یک شهر یا مکانی برای سفر است؛ گویی در اعماق وجود آن، چیزی حس می‌شود. حتی در شلوغ‌ترین محله‌های رودخانه گنگ، آرامش و احساس معنوی خاصی وجود دارد.

جالب‌ترین و جذاب‌ترین چیزی که می‌توان در این مکان تجربه کرد، تقابل آشکار زندگی و مرگ است. مرگ در این شهر، بسیار عادی و مانند بخشی از زندگی روزمره به نظر می‌رسد؛ سوزاندن اجساد، تقریبا مداوم اینجا انجام می‌شود. این موضوع واقعا به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که زندگی ما چقدر می‌تواند نامطمئن باشد و در پایان، هیچ چیز با ما باقی نخواهد ماند. این سفر برای من، مثل یک سفر معنوی بود.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها