آخرین اخبار
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
بازدید:۱۰۹
صد آنلاین | کاخ نورمن‌ها قدیمی‌ترین اقامتگاه سلطنتی در اروپا محسوب می‌شود.
کد خبر : ۶۶۸۰۷

به گزارش صد آنلاین ، کاخ نورمن‌ها (Norman Palace) که با نام کاخ سلطنتی پالرمو نیز شناخته می‌شود، در بالاترین نقطه مرکز باستانی شهر پالرمو ایتالیا قرار دارد. این کاخ بر فراز نخستین «سکونتگاه پونیک» (Punic settlements) قرار دارد و بقایای آن همچنان در این مجموعه یافت می‌شود.

 

 

 

 


 

پس از پایان تسلط نورمن‌ها، کاخ پالرمو به‌عنوان مقر اصلی حاکمان بعدی مورد استفاده قرار گرفت. این کاخ که قدیمی‌ترین اقامتگاه سلطنتی در اروپا محسوب می‌شود، در روزگار قدیم خانه پادشاهان سیسیل و مقر امپراتوری «فردریک دوم» (Frederick II) و «کنراد چهارم» (Conrad IV) بود.

نخستین بار امیر پالرمو در زمان سلطه اعراب در این منطقه در قرن نهم قصری را بنا کرد که امروز می‌توان طاق‌های عربی به‌جامانده از آن را در قسمت‌هایی از کاخ فعلی دید. پس از تسلط نورمن‌ها در سال ۱۰۷۲ میلادی، پالرمو به‌عنوان پایتخت جدید سیسیل انتخاب و کاخ پالرمو به اقامتگاهی سلطنتی برای پادشاهان بدل شد.

پادشاهان نورمن این کاخ عربی را به فضایی چندمنظوره با اهداف اداری و مسکونی تبدیل کردند. تمام بخش‌های کاخ پالرمو از طریق طاق‌ها به یکدیگر متصل و توسط باغ‌هایی محصور بودند که بهترین باغبان‌های خاورمیانه آن‌ها را شکل داده بودند.

 

کاخ پالرمو، منبع: sicilianblog.net

 

کاخ پالرمو، منبع: ویکی پدیا

 

کاخ نورمن ها ، منبع: .theworldofsicily.com


در زمان پادشاهی راجر دوم در سال ۱۱۳۲ میلادی یکی از زیباترین بخش‌های کاخ پالرمو، «کلیسای پالاتین» (Cappella Palatina) شکل گرفت که در مرکز کاخ قرار دارد. این کاخ تلفیقی از معماری عربی، بیزانسی و غرب است و این موضوع را می‌توان در بخش‌های مختلف بنا و نقاشی‌های دیواری به جامانده از دوره‌های گوناگون مشاهده کرد.

تالار پذیرایی هرکول کاخ پالرمو در زمان سلطنت دودمان بوربون‌ها بازسازی شد و به‌واسطه نقاشی‌هایی از داستان اسطوره‌ای هرکول روی دیوارها، این نام بر آن گذاشته شد.

مجموعه کاخ پالرمو که شامل دو قصر، سه کلیسا، یک کلیسای جامع و پلی قدیمی است در سال ۲۰۱۵ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها