آخرین اخبار
۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳
بازدید:۲۲۱
صد آنلاین | زندان برنجه گودال بسیار بزرگی است که در شمال شهر تکاب و در جنوب روستای برنجه از دهستان چمن قرار دارد. هچنین این گودال در دامنه کوهی به نام طویله سلیمان واقع شده است و سالانه تعداد زیادی از گردشگران را میزبانی می کند.
کد خبر : ۶۷۲۲۵

به گزارش صد آنلاین ، این مکان گودالی طویل است که دهانه آن به صورت بیضی است که ارتفاعی برابر با ۷۰ متر دارد و قطر دهانه آن در بزرگترین قسمت ۱۰۰ متر و در کوچکترین قسمت ۵۰ متر است و تنها در صورتی می‌توانید به پایین آن بروید که بتوانید صخره نوردی کنید، زیرا راه دیگری برای رفتن به پایین نیست.

 

 

 

 


 

 

 

 

 



در کف این سازه بزرگ طبیعی دریاچه‌ای آکنده از آب سرد و گاز کربنیک وجود دارد که به علت عمق زیاد، امکان دسترسی به سطح آب از دهانه غیرممکن است؛ این چشمه دیواره‌ای بلند و شیب دار دارد که از لایه‌های نازک تراورتن نواری ایجاد شده است. آب دریاچه بعد از گذشتن از میان سنگ‌ها در جنوب‌شرقی به رودخانه مجاور در روستای «برنجه» می‌ریزد.

یکی از داستان‌هایی که در مورد این اثر سر زبان هاست این است که در گذشته زنی که بیماری واگیر داری داشته به درون این آب انداخته شده است بنابراین آب دریاچه احتمالا هنوز آلوده است و ورود به آن باعث بیماری می‌شود.

 

 

4561/ی

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها