۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
بازدید:۲۲۹۶
صد آنلاین | آبپخش شهری به وسعت ۷۰۰ هکتار در شهرستان دشتستان است.
کد خبر : ۶۷۵۸۷

به گزارش صد آنلاین ، آبپخش شهری به وسعت ۷۰۰ هکتار در شهرستان دشتستان است. این شهر در نزدیکی برازجان و در ۶۰ کیلومتری بوشهر واقع شده است.

 

آبپخش بوشهر یکی از قطب‌های مهم برداشت خرما در کشور است. سالانه بیش از ۶۰ هزار تن خرما از نخلستان‌های آبپخش برداشت می‌شود و به سراسر ایران و کشور‌های خارجی نیز صادر می‌شود. به طور کلی ۳۵ درصد از کل خرمای تولید شده در استان بوشهر متعلق به شهر آبپخش است. لازم به ذکر است که علاوه‌بر خرما، امکان کاشت و پرورش میوه‌هایی همچون مرکبات، انار، لیمو و ... نیز در این شهر وجود دارد.

 

 

این شهر معماری منحصربفردی دارد. مردم منطقه زندگی خود را بر پایه آیین‌ها و سنت‌های محلی می‌گذرانند. نخلستان‌های آبپخش تنها بخشی از جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند.

 

 

 


 

 

 


وجود نخلستان‌های پهناور در این شهر به رشد اقتصادی و درآمدزایی مردم منطقه کمک کرده است. همچنین زیبایی‌های بسیار زیادی به این شهر بخشیده است که همواره مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.


تاریخچه شهر آبپخش بوشهر

شهر آبپخش از گذشته تا کنون به عنوان نگین سبز استان بوشهر در نظر گرفته شده است. آب جوی‌هایی در داخل و اطراف این منطقه وجود دارند، از رودخانه‌ای به نام شاهپور سرچشمه می‌گیرند. یک نهر دیگر نیز از این رودخانه سرچشمه می‌گیرد و در منطقه تقسیم می‌شود. تقسیم شدن و وجود انشعاب آب کانال در این شهر، سبب شده است تا نام آبپخش برای این منطقه انتخاب شود. این شهر در سال ۱۳۷۵ و از ادغام سه روستا درواهی، قلایی و بهرام آباد به وجود آمد. این شهر دومین شهر بزرگ در منطقه دشتستان و هفتمین شهر بزرگ در کل بوشهر است. قدیمی‌ترین شبکه آبیاری کشور در این شهر قرار گرفته است. آبپخش بیش از ۲۰ شبکه آبیاری و زهکشی دارد که برخی از آن‌ها به سال ۱۳۲۰ مربوط می‌شوند.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها