آخرین اخبار
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
بازدید:۱۸۶
صد آنلاین | معبد رنگارنگ شری شیوا سوبرامانیا در جزایر فیجی، بزرگ‌ترین معبد هندو در بیرون مرزهای هندوستان است.
کد خبر : ۶۷۵۶۰

به گزارش صد آنلاین ، معبد رنگارنگ «شری شیوا سوبرامانیا سوامی» (Sri Siva Subramaniya Swami) در شهر نادی جمهوری جزایر فیجی قرار دارد. این معبد که بزرگ‌ترین معبد هندو‌ها در خارج از کشور هندوستان محسوب می‌شود، در منطقه ملانزی اقیانوسیه، در جنوب اقیانوس آرام واقع شده است.

 

 

 


تصاویری رنگارنگ از بزرگترین معبد هندو در قلب فیجیر 

 

 

 

 

معبد سری سیوا سوبرامانیا، منبع: the-sprint-ink-world-of-colour.blogspot.com

 

معبد سری سیوا سوبرامانیا، منبع: the-sprint-ink-world-of-colour.blogspot.com

معبد شری شیوا سوبرامانیا، بزرگ‌ترین معبد هندو در پهنه اقیانوس آرام است. این معبد به‌واسطه فضای آرامش‌بخش، کنده‌کاری‌ها و تزیینات بنا و معماری سنتی «دراویدی» (Dravidian) شهرت دارد. در ساختار رنگارنگ و کنده‌کاری‌های برجسته این معبد، خدایان هندو به تصویر کشیده شده است. به‌طور معمول معبد شری شیوا سوبرامانیا میزبان جشنواره‌هایی با آیین‌های متعدد است و بازدیدکنندگان نیز می‌توانند در این مراسم‌ها شرکت کنند.

در ابتدا شاید از دیدن چنین معبد هندویی در میانه جزایر فیجی شگفت‌زده شوید؛ اما این جزیره از اواخر دهه ۱۸۰۰ میلادی محل زندگی مردمانی بوده است که برای کار در مزارع شکر مهاجرت کردند. نخستین بار در سال ۱۹۲۶ میلادی ساخت این معبد آغاز شد؛ هر چند امروز معبد بزرگ‌تری جای آن را گرفته است.

مجموعه شری شیوا سوبرامانیا شامل چندین معبد هرمی است که با جنگجویان، پادشاهان و خدایان مذهب هندو تزیین شده‌اند. معبد اصلی در این بنا به خدای باران‌های فصلی «لرد موروگان» (Lord Murugan) تقدیم شده و مجسمه‌ای از او نیز در میان آن دیده می‌شود. سایر معبد‌ها به خدایان هندو، «شیوا» و «گانش» (Ganesh) تقدیم شده است.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها