آخرین اخبار
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴
بازدید:۳۴۷
صد آنلاین | سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که کمک‌های مالی برای ارسال تسلیحات به اوکراین در حال اتمام است.
کد خبر : ۵۱۲۹۵

 

به گزارش صد آنلاین ، «کارین ژان-پیر» سخنگوی کاخ سفید از کنگره آمریکا خواست تا درخواست رئیس‌ جمهور این کشور برای ارسال کمک‌های بیشتر به اوکراین را تایید کنند و اعلام کرد که کمک مالی برای ارسال تسلیحات به کی‌یف در حال اتمام است.

 

 

 


این مقام کاخ سفید در مصاحبه با خبرنگاران ایر فورس وان با اشاره به آنکه جمهوریخواهان در کنگره در تایید این تصمیم سنگ‌اندازی کرده‌اند، گفت: «پنتاگون از تحویل تسلیحات جدید به اوکراین خبر داده و آخرین بسته کمکی به ارزش ۴۲۵ میلیون دلار شامل موشک‌های HIMARS و NASAMS، گلوله‌های توپخانه و سایر تجهیزات نظامی است. از این مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار از ابتکار کمک امنیتی اوکراین (USAI) بود که پنتاگون از آن برای قرارداد تجهیزات جدید برای کی‌یف استفاده می‌کند.»

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که با اعلام بسته جدید مابقی بودجه‌ای که آمریکا برای ارسال تسلیحات به اوکراین در نظر گرفته بود خاتمه می‌یابد و افزود: «البته آمریکا همچنان اختیارات لازم و شخصی برای کمک‌های فوری در میدان نبرد به اوکراین را دارد و از این برای ارائه بسته‌های کوچکتر استفاده می‌کند تا دوباره توانایی خود را برای بسته‌های بزرگتر گسترش دهد، اما از کنگره می‌خواهیم که درخواست جو بایدن برای کمک به اوکراین را تایید کند تا با این کار پیام مهمی به جهان برساند و بگوید آمریکا همچنان در کنار اوکراین است.»

ماه گذشته، دولت بایدن از قانونگذاران آمریکایی درخواست کرد که بسته امنیتی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار، شامل ۶۱.۴ میلیارد دلار برای اوکراین و ۱۴.۳ میلیارد دلار برای رژیم صهیونیستی را تایید کنند. اما برخی از جمهوریخواهان با کمک به اوکراین مخالفت کرده و بایدن را به نداشتن دیدگاه استراتژیک برای درگیری و اصرار بر پاسخگویی بیشتر متهم کردند. آن‌ها همچنین تاکید کرده‌اند که مسائل مربوط به کمک به اسرائیل و اوکراین به طور جداگانه بررسی شود.

4461/س
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها