۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
صیفی قرمز برای ریشه کنی قند خون معرفی شد / ناهار کنار غذا میل کنید
بازدید:۱۷۳۶۲۳
صد آنلاین | برای کاهش قند خون، مصرف سبزیجات بسیار ضروری است. سبزیجاتی مانند کنگر، مارچوبه، انواع جوانه، کلم بروکسل، کلم بروکلی، کاهو، هویج، گل کلم، کرفس، خیار، ترب، تربچه، بادمجان، تره فرنگی، قارچ، بامیه، پیاز، فلفل دلمه ای، اسفناج، کدو، گوجه فرنگی و شلغم در کاهش قند بسیار مفید است. تربچه حاوی فواید بسیار زیادی در رژیم غذایی بیماران دیابتی است. این گیاه غنی از لیپوئیک اسید است که نوعی آنتی اکسیدان می باشد. به نظر محققان، تربچه در کاهش کلسترول خون تاثیر دارد.
کد خبر : ۴۲۴۷۶

به گزارش صد آنلاین ،  برای کاهش قند خون، مصرف سبزیجات بسیار ضروری است. سبزیجاتی مانند کنگر، مارچوبه، انواع جوانه، کلم بروکسل، کلم بروکلی، کاهو، هویج، گل کلم، کرفس، خیار، ترب، تربچه، بادمجان، تره فرنگی، قارچ، بامیه، پیاز، فلفل دلمه ای، اسفناج، کدو، گوجه فرنگی و شلغم در کاهش قند بسیار مفید است.

 

 

تربچه حاوی فواید بسیار زیادی در رژیم غذایی بیماران دیابتی است. این گیاه غنی از لیپوئیک اسید است که نوعی آنتی اکسیدان می باشد. به نظر محققان، تربچه در کاهش کلسترول خون تاثیر دارد.

 

 

 
 

آشنایی با خواص تربچه های قرمز رنگ سبزی خوردن

 


تربچه، یکی از صیفی جات بدون چربی و کلسترول است.

 

فیبر یکی از مهمترین مواد موجود در تربچه است. همچنین تربچه دارای ویتامین c, k, B6، نیاسین و فولات است.

 

برگ های این گیاه 6 برابر بیشتر از ریشه آن داری ویتامین C است.

 

این برگ ها برای درمان زردی مفید هستند.

 

علاوه بر این تربچه حاوی کلسیم، پتاسیم، مس، اسید فولیک و آنتوسیانین (Anthocyanin) نوعی آنتی اکسیدان قوی است.

 

 


صیفی قرمز برای ریشه کنی قند خون معرفی شد / ناهار کنار غذا میل کنید

 

 

مصرف مداوم تربچه، باعث حرکت آسان روده می شود، در نتیجه منجر به بهبود تدریجی اشتها می شود.

 

 

تربچه از خانواده شب بو ها است که دارای ریشه های خوراکی می باشد. دوره کشت، اندازه و رنگ متفاوتی در تربچه ها وجود دارد و اختلاف آنها را بر همین اساس می توان تعیین کرد. عطر و طعم موجود در تربچه خیلی غنی و متمایز از دیگر سبزیجات مشابه است. در این بخش از سلامت نمناک با خواص و فواید تربچه بیشتر آشنا می شویم.

 

 

تربچه از نظر طب سنتی

 


تربچه گیاهی ادرار آور است که موجب دفع سموم بدن می شود. این خاصیت ضد سمومی و ضدسرطانی برای درمان سرطان های مختلف مانند کلیه، روده، معده و... مؤثر است.

 

 

تربچه با دارا بودن ویتامین C، فسفر، روی و ویتامین B کمپلکس، برای پوست مفید است.

 

تربچه خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد که موجب رفع اختلالات پوستی مانند خشکی، ترک و جوش های قرمز می شود. این گیاه که غنی از فیبر، آب و حاوی میزان پایین کربوهیدرات قابل هضم است، بنابراین در کاهش وزن مؤثر است.

 

تربچه علاوه بر مقابله با تب، رفع اختلالات ادراری مانند التهاب، آلودگی قارچی، سوخت و ساز بدن را تنظیم می کند و گردش خون در بدن را بهبود می بخشد.

 

 

 

مواد مغذی در تربچه


حدود 100 گرم تربچه دارای مقادیر کم، چربی اشباع شده و کلسترول است. 90 درصد آن آب است و علاوه بر آن حاوی طیف گسترده ای از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم، ویتامین C، فولات، فیبر، منگنز، مس، منیزیم، کلسیم، ویتامین B6، ریبوفلاوین و سدیم است.

 

خواص آب تربچه


اگر آب تربچه را به طور عادی مصرف نمائید، از خواص آن برای پاک کنندگی و نرم سازی بدن به‌خصوص در مخاط های بینی، سلول ها، مجاری معده، کیسه صفرا، کبد، روده ها، کلیه، ریه ها و همچنین برای معالجه روماتیسم بهره‌مند می شوید.

 

آب تربچه طعم تندی دارد به همین دلیل بهتر است با آب سایر میوه جات و سبزی ها ترکیب شود. برای آبگیری، باید تربچه های قرمز تازه و جوانه های سبز همراه با برگ انتخاب شود.

 

 

علاوه بر خواصی که ذکر شد، آب تربچه موجب روشن شدن رنگ چهره، افزایش نیرو، رفع گرفتگی کبد، از بین بردن سنگ صفرا و کلیه، آلرژی ها و خارش ها، کهیر، یرقان و سرفه های خشک می شود.

 

مصرف روزانه ی دو تا سه بار، آب تربچه (1 قاشق مرباخوری) همراه 1 قاشق مرباخوری عسل، برای رفع بیماری هایی مانند سرفه معمولی، سیاه سرفه، گلودرد و ناراحتی ریوی بسیار مفید است.

 

 


در گذشته هنگام مسمومیت غذایی مقداری تخم ترب را همراه با سکنجبین به بیمار می دادند که موجب پاکی معده و درمان مسمومیت می شد. خوردن تخم تربچه، ترشح شیر مادر را زیاد می کند. تخم تربچه همچنین اشتها آور و ضد یبوست است.

مهدی حسینی مغویان
نویسنده:
مهدی حسینی مغویان
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها