آخرین اخبار
۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
بازدید:۲۲۱
صد آنلاین | منابع صهیونیستی اعلام کردند که سیل تمردها در بخش‌های مختلف ارتش رژیم صهیونیستی، این بار به نیروی زمینی این رژیم رسید.
کد خبر : ۲۹۶۵۷

به گزارش صد آنلاین ،  شبکه المیادین امروز (سه‌شنبه) به نقل از منابع صهیونیستی اعلام کرد که «پدیده تمردها در ارتش رژیم صهیونیستی در اعتراض به لایحه تغییرات قضایی که کابینه به رهبری "بنیامین نتانیاهو" به‌دنبال تصویب و اجرای آن است، این بار به نیروی زمینی رسید، اما فرماندهی ارتش اسرائیل تلاش می‌کند آن را مخفی نگه دارد.»

 

 

 


روزنامه عبری زبان، هاآرتص نیز فاش کرد که تعدادی از نظامیان واحد ذخیره در تیپ پیاده نظام ارتش رژیم صهیونیستی در اعتراض به اقدامات کابینه نتانیاهو در مورد اختیارات دستگاه قضایی اسرائیل، دست از کار کشیدند، اما در یک اقدام شگفت، ارتش برای این که گسترش تمرد به نیروی زمینی فاش نشود، از فراخوان آنها خودداری کرد و در عین حال به برخی از آنها هشدار داد که در صورت عدم حضور، مجوز جذب آنها در ارتش لغو خواهد شد.

این روزنامه اسرائیلی افزود: از زمانی که نظامیان ذخیره ارتش اسرائیل تهدید به تمرد کردند، ارتش این رژیم سعی می کند ابعاد مسئله را مهار و آن را به حداقل برساند و حتی آمار این افراد را کم نشان دهد، هر چند بیشتر کسانی که تهدید به تمرد کردند جزء نظامیان ذخیره هستند و خدمت الزامی ندارند.

بر این اساس، ارتش اسرائیل سعی می کند، افرادی که تمرد خود را علنا اعلام نکرده اند بعنوان داوطلبانی که درخواستشان از سوی ارتش پذیرفته نشده نشان دهد در حالی که چنین امری بر خلاف نیروی هوایی، تاکنون در نیروی زمینی وجود نداشته است.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، با ادامه این روند ارتش اسرائیل از پذیرش نیروهای ذخیره بیشتر برای پست های غیرضروری خودداری کرده تا بعدا با اعتراضات آنها علیه لایحه تغییرات قضایی و مشکلات ناشی از آن مواجه نشود.

هاآرتص می‌افزاید، به دنبال تنش به‌وجود آمده با حزب الله لبنان، یکشنبه گذشته، شماری از نظامیان تیپ ذخیره "کارملی" برای شبیه سازی و آموزش جنگ در شمال (سرزمین‌های اشغالی) فراخوانده شدند، همان تیپی که در دو دهه گذشته نقش اصلی در هر جنگ یا عملیاتی ایفا کرده است.

در همین راستا از نظامیان این تیپ خواسته شد تا به پایگاه الیاکیم ملحق شوند و از آنجا به بلندی‌های جولان بروند.

هاآرتص افزود: تعدادی از عناصر این تیپ، با امضای تومارهایی اعلام کرده اند، در صورتی که کابینه نتانیاهو پیشبرد تصویب لایحه تغییرات قضایی را ادامه دهد، از پیوستن به خدمت تمرد خواهند کرد.

پیش از این رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده بودند که ارتش رژیم اشغالگر پس از نشستی که برای ارزیابی اوضاع برگزار کرده بود، برای اولین بار رسماً اعلام کرد که آسیب به توانمندی‌های ارتش اسرائیل در صورت جنگ، از هم اکنون آغاز شده است و این امر به‌ویژه پس از تمرد ده‌ها پزشک عضو ارتش و نیز صدها خلبان و افسر نیروی هوایی اسرائیل مشهود است.

پیش از این، شبکه صهیونیستی «کان» نیز گزارش داده بود که ۱۰ هزار نیروی ذخیره از ۴۰ یگان مختلف ارتش اسراییل اعلام تمرد کرده اند، کانال ۱۳ اسرائیل نیز اعلام کرد که آمار تمردکنندگان در نیروی هوایی افزایش خواهد یافت.

در همین حال، هفته گذشته نیز بیش از ۹۵۱ نظامی بخش ذخیره فعال در حوزه اطلاعاتی ارتش رژیم اشغالگر قدس، در اعتراض به لایحه کابینه نتانیاهو برای تضعیف قوه قضائیه، خدمات خود را تعلیق کردند.

کنست رژیم صهیونیستی روز دوشنبه (۲ مردادماه) با حمایت نمایندگان خود، پیش نویس قانون "لغو برهان معقولیت" در چارچوب لایحه تغییرات قضایی پیشنهادی نتانیاهو را در حالی تصویب کرد که این جلسه طولانی، با اعتراض و فریادهای نمایندگان موافق و مخالف بر سر این پیش نویس، به تشنج کشیده شده بود.

کابینه نتانیاهو با تصویب قانون «لغو برهان معقولیت» توسط کنست به‌دنبال آن است که جلوی نظر دیوان عالی رژیم صهیونیستی را درباره مصوبات و انتصابات خود بگیرد و در نهایت این قانون را در کنست به تصویب رساند. این قانون جلوی دیوان عالی این رژیم برای لغو تصمیمات یا انتصابات کابینه را که آن را «فاقد معقولیت» می‌داند، خواهد گرفت.

تصویب این قانون اولین گام در مسیر کاهش اختیارات دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی است. با توجه به تصویب این قانون، دیگر دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی حق ندارد تصمیمات کابینه رژیم صهیونیستی و وزرای آن را به بهانه معقول نبودن لغو کند.

پیش‌بینی می‌شود که درپی تصویب این قانون، بحران و شکاف در سطح سیاسی و در سطح توده "اسرائیلی‌ها" و ارتش رژیم صهیونیستی در برهه آینده تشدید شود و روند سقوط این رژیم را تسریع کند.

4461/س

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها