آخرین اخبار
۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
وعده جدید دولت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از مهرماه اجرایی می‌شود
بازدید:۶۴۰
صد آنلاین | پس از انتقادهای نمایندگان مجلس درباره عدم اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، رئیس مجلس اعلام کرد که این طرح از مهرماه به اجرا خواهد درآمد. وی همچنین گفت که این تصمیم پس از توافق با رئیس‌جمهور اتخاذ شده است.
کد خبر : ۱۱۸۴۷۱

به گزارش صد آنلاین، رئیس سازمان برنامه نیز در این زمینه تأکید کرد که موضوع همسان‌سازی در جلسه دولت تصویب شده و با ابلاغ آن، احکام صادر خواهد شد. نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» تصریح کرد که دولت باید بدهی‌های خود به سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کند تا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان امکان‌پذیر شود.

 

 

 

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که به تصویب نمایندگان مجلس یازدهم در چارچوب برنامه هفتم توسعه رسید، هنوز به طور کامل اجرایی نشده و انتقادات نمایندگان را برانگیخته است. در حالی که با درخواست دولت سیزدهم، یک درصد به مالیات ارزش افزوده افزوده شده، نمایندگان می‌گویند که افزایش یک میلیون تومانی حقوق بازنشستگان شامل همه افراد نشده است.

 

 

 

لاهوتی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، در این زمینه گفت: «دولت به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بازنشسته یک میلیون تومان پرداخت کرده، در حالی که ۴۰۰ هزار نفر مشمول دریافت نبوده‌اند. ما خواستار اجرای اصل قانون هستیم.» او تأکید کرد که ۵۰ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی از محل افزایش مالیات ارزش افزوده تخصیص یافته است.

 

 

 

سلمان ذاکر، عضو کمیسیون صنایع و معادن، نیز خاطرنشان کرد که حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای همسان‌سازی تخصیص داده شده و این منابع از مالیات ارزش افزوده تأمین خواهد شد. او گفت که طبق برنامه هفتم توسعه، باید ۴۰ درصد همسان‌سازی در سال جاری و ۳۰ درصد در سال‌های آینده اجرایی شود.

 

 

 

هادی محمدپور، عضو کمیسیون اقتصادی، تصریح کرد که دولت موظف است از محل مالیات ارزش افزوده همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را انجام دهد و افزود: «یک ناترازی در مبلغ مصوب مجلس وجود دارد، زیرا برای همسان‌سازی به ۷۰ هزار میلیارد تومان نیاز است.»

 

 

 

با وجود وعده‌های دولت برای اجرایی شدن همسان‌سازی از مهرماه، نمایندگان همچنان نگران شفافیت و نحوه پرداخت‌ها در این فرایند هستند.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها