آخرین اخبار
۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۵
بازدید:۲۴۴
صد آنلاین | رئیس‌جمهور ترکیه در دیدار با همتای روسی خود گفت که هرج و مرج در سوریه باید پایان یابد و ترکیه آماده همکاری در این زمینه است.
کد خبر : ۹۶۷۳۷

به گزارش صد آنلاین ، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه که برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری شانگهای به آستانه سفر کرده است، عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه بر لزوم پایان هرج و مرج و جنگ در داخلی در خاک سوریه تاکید کرد.

 

 

 

 

اردوغان در حالی خواستار پایان هرج و مرج در خاک سوریه شده است که منابع خبری اخیرا گزارش دادند در آینده‌ای نزدیک دیداری میان مقامات سوریه و ترکیه در بغداد برگزار خواهد شد.

اردوغان به دنبال انتشار این گزارش در نشستی مطبوعاتی گفت که آنکارا آماده احیای روابط خود با دمشق است.

براساس گزارش عصر امروز (چهارشنبه) خبرگزاری «آناتولی»، اردوغان در دیدار با پوتین نیز به روابط آنکارا و دمشق اشاره کرد و در این باره گفت که ترکیه اجازه شکل‌گیری کشوری تروریستی در خارج از مرز‌های خود را نخواهد داد.

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه بر اهمیت پایان یافتن هرج و مرج در سوریه بخصوص جنگ داخلی در این کشور تاکید کرد و گفت ترکیه آماده همکاری برای دستیابی به یک راه‌حل در این زمینه است.

رجب طیب اردوغان پیشتر در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور نیز یک بار سعی کرده بود که روابط با دمشق را به حالت عادی بازگرداند.

تلاش‌های رئیس‌جمهور ترکیه که حتی منجر به دیدار برخی مقامات ارشد سوریه و ترکیه‌ای در مسکو نیز شده بود، به علت عملی نشدن شروط دمشق بی‌نتیجه پایان یافت.

روابط آنکارا و دمشق از سال ۲۰۱۱ به دنبال بحران سوریه و مداخله ترکیه در امور این کشور قطع شده است.

منبع: فارس

 

 
 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها