۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹
فاش شد / استقلال از قصد با نساجی مساوی کرد
بازدید:۲۱۲۳۸۶
پیشکسوت استقلال گفت: وقتی جواد نکونم خودش می‌گوید که ما تحت تاثیر بازی پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان در تهران بودیم همه چیز مشخص می‌شود که در دیدار با نساجی چرا تلاشی برای برد صورت نگرفت.
کد خبر : ۹۰۸۲۸

فرشاد فلاحت‌زاده بازیکن اسبق و تیم استقلال درباره فصلی که در کمال تعجب با قهرمانی استقلال به پایان نرسید و اتفاقات حول و حوش آن اظهاراتی را مطرح کرد.


چه شد که استقلال نتوانست در نهایت فصل بیست و سوم لیگ برتر را با عنوان قهرمانی به پایان برساند؟
قطعاً همه چیز در فوتبال دست خود بازیکنان و تیم است. من حتم دارم اگر استقلال می‌توانست در بازی مقابل نساجی نتیجه متفاوتی غیر از باخت یا مساوی به دست بیاورد الان همه چیز با قبل فرق می‌کرد و استقلال قهرمان لیگ برتر بود. کاری به مسایل دیگر ندارم اما استقلال خودش با میل و اراده خودش دست رد به سینه قهرمانی زد که این اصلاً برای هواداران استقلال خوشایند نبود.

چرا چنین تصوری دارید؟
 
با توجه به کسب نتیجه مساوی و بازی تدافعی استقلال در قائمشهر به راحتی می‌توان حس کرد که استقلال نمی‌خواست در آن بازی برنده شود یا حداقل تمایل چندانی نداشت.

از کجا مشخص بود؟
 
وقتی جواد نکونم خودش می‌گوید که ما تحت تاثیر بازی پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان در تهران بودیم همه چیز مشخص می‌شود. در واقع بچه‌های استقلال می‌خواستند هر طور شده بازی را بدون گل خورده و لااقل با تساوی به پایان برسانند چون خیالشان راحت بود که نتیجه بازی تهران در نیمه اول سه بر صفر به سود استقلال خوزستان تمام شده و تصور نمی‌کردند که پرسپولیس بتواند در نیمه دوم سه گل را جبران کرده و گل چهارم را هم بزند. من همیشه به شاگردانم در تیم‌هایی که مربیگری می‌کنم یک حرف را منتقل می کنم.

چه حرفی؟
می‌گویم فوتبال یک اصل غیر قابل باور و غافلگیر کننده دارد و آن این است که توپ گرد است و هر آن ممکن است به هر سویی بچرخد.

منظورتان از این موضوع چیست؟
 
همین است که داریم می‌بینیم. هیچکس فکر نمی‌کرد استقلال خوزستان که در نیمه اول سه بر صفر بازی را برده بود در نیمه دوم برود و چهار گل بخورد و در نهایت بازی را ببازد تا پرسپولیس ۳ امتیاز بگیرد و استقلال با یک امتیازی که در قائمشهر گرفت یک امتیاز از پرسپولیس عقب بیفتد.

یعنی می‌گویید مسائل مثل داوری و نبودن کمک داور ویدیویی به این قهرمانی پرسپولیس کمک نکرد؟
وقتی شما خودتان بخواهید دستتان را روی زانوتون بگذارید و بلند شوید هیچکس نمی‌تواند جلوی شما را بگیرد. اما وقتی نخواهید از جایتان بلند شوید و همینطور بنشینید نمی‌توانید کسی را محکوم کنید که نگذاشتند من از جایم بلند شوم. استقلال باید از جایش برمی‌خاست و باید برای قهرمانی تلاش می‌کرد. بچه‌های استقلال تک تک امروز پشیمان هستند من این را مطمئنم.

نظرتان برای فصل آینده چیست؟ به نظر شما ادامه کار با جواد نکونام و همین بازیکنان می‌تواند ضامن قهرمانی استقلال در فصل آینده باشد؟
باز هم همه چیز به لحظات حساس و روزهای مهم بستگی دارد. همین استقلال در شرایطی وارد لیگ برتر شد که کسی انتظار نداشت حتی جزو سه تیم برتر باشد اما دیدیم که با همت و خواست بچه‌ها به نقطه حساسی رسیدند اما در نهایت با یک تصمیم گیری اشتباه قهرمانی را واگذار کردند. حالا هم هیچ اتفاقی نیفتاده و در فصل آینده می‌توان با کمی تقویت تیم و شجاعت بیشتر همچنین تلاش مضاعف دوباره به خودمان را کاندیدای قهرمانی کنیم و این بار اشتباهات گذشته را با کسب عنوان قهرمانی تلافی کنیم. من مطمئنم این بچه‌ها لایق کسب قهرمانی در لیگ برتر هستند.

21025/غ

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها