آخرین اخبار
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰
روستای پاده نمونه ای از تاریخ زندگی در دل کویر
بازدید:۶۶۶
صد انلاین | روستای پاده در استان سمنان قدمت بسیار زیادی دارد و در گذشته در گذر از جاده ابریشم قرار داشت و همین امر باعث شده بود از اهمیت بالایی برخوردار باشد. در این شهر کاروانسرا و قلعه تاسیس شد و پس از آن نیز بنای امام زاده، تکیه و چندین آب انبار در آن ساخته شد.
کد خبر : ۸۶۱۵۹

به گزارش صد آنلاین ، روستای پاده در استان سمنان قدمت بسیار زیادی دارد و در گذشته در گذر از جاده ابریشم قرار داشت و همین امر باعث شده بود از اهمیت بالایی برخوردار باشد. در این شهر کاروانسرا و قلعه تاسیس شد و پس از آن نیز بنای امام زاده، تکیه و چندین آب انبار در آن ساخته شد.

روستای پاده نمونه ای از تاریخ زندگی در دل کویر

ایران کشوری است که بیشتر سرزمین هایش کویری است و پاده می‌تواند نمونه باشکوهی از تاریخ زندگی در دل کویر باشد. آنچه سفر به روستای پاده را از بقیه جاذبه‌های گردشگری منطقه متمایز می‌کند، وجود تونل‌های بزرگ نمک در این منطقه است. برای آشنایی و سفر به این مکان شگفت انگیز با ما همراه شوید.
روستای پاده در دو کیلومتری شرق روستای اسلام آباد و چهار کیلومتری شمال شرقی شهرستان آرادان واقع شده است. ارتفاع آن از سطح دریا ۸۴۰ متر است. روستای پاده در منطقه کویری استقرار یافته و آب و هوایی نیمه بیابانی دارد. آب و هوای آن در تابستان گرم و در زمستان سرد است. دقت داشته باشید که بهترین زمان سفر به روستای پاده نیمه اول بهار، پاییز و زمستان می‌باشد و در فصل تابستان گرمای کویر می‌تواند برایتان آزار دهنده باشد.


از تهران وارد اتوبان خاوران شده و با عبور از پاکدشت مسیر خود را به سمت ایوانکی و گرمسار ادامه دهید. با عبور از گرمسار و با طی مسیری در حدود ۲۰ کیلومتر به آرادان می‌رسید؛ تقریبا یک کیلومتر بعد از خروجی آرادان، یک خروجی سمت راست قرار دارد که به علی آباد پایین می‌رود. وارد خروجی شده و مسیر را ادامه دهید تا به روستای پاده برسید.



گویش و مذهب مردم روستای پاده
مردم روستای پاده با گویش الیکایی پاده‌ای صحبت می‌کنند و مانند اکثریت مردم کشورمان مسلمان و پیرو مذهب شیعه جعفری هستند. اهالی این روستا تا حدود ۱۵۰ سال پیش همگی در داخل قلعه زندگی می‌کرده‌ا ند، ولی کم کم از قلعه خارج شده و شروع به ساختمان سازی در اطراف آن کردند. در میان سال‌های گذشته مردم به دلایل مختلفی به این روستا مهاجرت کرده اند و درواقع، جابجایی‌های پی در پی، تنوع فرهنگی را در این روستا ایجاد کرده است.



نی، ساز محلی روستای پاده است که نغمه‌های دلنشینی را با آن می‌نوازند. اشکنه از معروف‌ترین غذا‌های محلی مردم روستای پاده به شمار می‌آید.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها