آخرین اخبار
۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۱
جاذبه های گردشگری و پیدایش جالب روستای نگل کردستان
بازدید:۱۱۳
صد آنلاین | کمتر کسی پیدا می شود که وقتی از او درباره جاذبه های گردشگری استان کردستان سوال کنند، نام روستای نگل و قرآن تاریخیش را از قلم بیندازد.
کد خبر : ۸۹۳۶۶

به گزارش صد آنلاین ، اگر جزو آن دسته افرادی هستید که تا کنون سفری به کردستان نداشته اید شانس بسیار بزرگی را از دست دادید چراکه این منطقه به قدری بکر و رازآلود و جذاب است که فکر و ذهن هر گردشگری را به سمت خود درگیر می کند تا جایی که گردشگر را به بهانه جستجوی زیبایی ها به هر سمتی می کشاند و حسی عجیب و وصف ناپذیر به وجودش می بخشد. یکی از بکرترین مناطق کردستان ، روستای قرآن و نگل است که از جاذبه های گردشگری استان کردستان می باشد و کمتر کسی پیدا می شود نام آن را فراموش کند.

 

 

جاذبه های گردشگری و پیدایش جالب روستای نگل کردستان

 

 

 



روستای نگل کجاست؟
در دهستان نگل از توابع بخش "کلاترزان" سنندج روستایی به نام نگل در 65 کیلومتری سنندج در مسیر سنندج-مریوان واقع است. این روستا به یمن برکت وجود قرآن تاریخی به عنوان یکی از قطب های گردشگری استان و کشور به شمار می رود و همه ساله میزبان گردشگران و زائران بسیاری از ایران و حتی کشورهای خارجی می باشد.

موقعیت جغرافیایی روستای نگل کردستان
محل قرار گیری این روستا دره زیبایی می باشد که رودخانه ای "شو شیر" از جنوب آن عبور می کند. روستای نگل از سمت شمال به کوه "حسن عالی" و جنوب به کوه "قژاکان" ،از شمال غربی به دره "کانی چرمو" و کوه "کوره میانه" ، از شمال شرقی به "رسنی دره" و از سمت جنوب شرقی به کوه "پل چرمو" و در نهایت از غرب و جنوب غربی به "کاچول" محدود می شود.

این روستا شامل جاذبه های گردشگری بسیار زیادی است

بهترین فصل سفر به روستای نگل در کردستان
به دلیل موقعیت جغرافیایی این منطقه زمستان های بسیار سرد و تابستان های بسیار معتدلی را دارا است . بهترین فصل سفر به این روستا، فصل های بهار و تابستان هستند، اگر در فصل بهار به این منطقه سفر کنید زیبایی ها و سرسبزی منطقه بدون شک خاطرات خوشی را برایتان رقم خواهد زد.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها
انتخابات ریاست‌جمهوری چند قطبی می‌شود؟/ آیا به مرحله دوم می‌رود؟