آخرین اخبار
۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
گردشگری در این شهر ایران ارزان شد/ خانواده ها ثبت نام کنند
بازدید:۳۱۳
گردشگری صد آنلاین |  رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران از برگزاری برنامه گردشگری تابستانه ارزان قیمت در پایتخت خبر داد و گفت: با برنامه ریزی‌های انجام گرفته از سوی شهرداری و شورای شهر تهران از این پس خانواده‌ها می‌توانند از مکان‌های گردشگری شهر با نرخی ارزان استفاده کنند.
کد خبر : ۸۹۳۳۴

 رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران از برگزاری برنامه گردشگری تابستانه ارزان قیمت در پایتخت خبر داد و گفت: با برنامه ریزی‌های انجام گرفته از سوی شهرداری و شورای شهر تهران از این پس خانواده‌ها می‌توانند از مکان‌های گردشگری شهر با نرخی ارزان استفاده کنند.

 


به گزارش صد آنلاین ، سیداحمد علوی روز دوشنبه در گفت وگو با  ایرنا اظهار کرد: برنامه‌های خوبی در نیمه نخست سال جاری در مبحث گردشگری با رویکرد گردشگری خانواده از سوی ستاد گردشگری حوزه اجتماعی شهرداری تهران با تصویب شورای شهر تدارک دیده شده که شهروندان می‌توانند از این برنامه‌ها در اوقات فراغت تابستان بهره مند شوند.

 

گردشگری در این شهر ایران ارزان شد/ خانواده ها ثبت نام کنند

 

این عضو شورای شهر افزود: برنامه گردشگری ارزان برای خانواده‌ها در دو بخش حضوری و نیز مجازی برنامه ریزی شده است که خانواده‌ها می‌توانند از هر دو بخش برخودار شوند.

 

رییس کمیسیون گردشگری شورای شهر با تاکید بر مقوله خانواده گفت: هدف از این برنامه آن است که خانواده در راس مباحث گردشگری قرار بگیرد و دوم آنکه گردشگری با نرخی ارزان در سبد خانواده‌ها گذاشته شود و دیگر اینکه خانواده‌ها با گردش در باغ کاخ‌ها و موزه‌های شهر هر چه بیشتر با هویت و میراث شان آشنا شوند.

 

 

گردشگری در موزه‌ها، باغ‌ها و باغ کاخ‌ها

علوی تاکید کرد: طرح گردشگری ارزان قیمت؛ صرفا در مکان‌هایی که تحت مالیکت شهرداری تهران است یعنی موزه‌ها، باغ‌ها و باغ کاخ‌های پایتخت قابل اجراست و شهروندان از این مکان‌ها با نرخی مناسب و ارزان می‌توانند استفاده کنند.

 

اداره تله کابین در بام تهران با شهرداری نیست

وی در پاسخ به این سوال که آیا بام تهران و استفاده از تله کابین در طرح ویژه گردشگری ارزان قیمت پیش بینی شده است یا خیر؟ و آیا خانواده‌ها می‌توانند از این مکان با نرخی ارزان قیمت و مناسب استفاده کنند؟ گفت: این مکان در اختیار بخش خصوصی است و شهرداری نقشی در اداره آن ندارد.

 

رییس کمیسیون گردشگری شورای شهر تاکید کرد: در گام بعدی طرح مذکور استفاده ارزان قیمت از برخی مکان‌های تفرجگاهی از قبیل بام تهران در دستور کار قرار دارد اما فعلا این مکان در برنامه گردشگری شهرداری نیست.

 

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت گردشگری خانواده، شورای شهر نیز اعتبارات خوبی در بخش گردشگری برای شهرداری به تصویب رسانده است.

 

تهران پایتخت جمهوری اسلامی ایران و دومین کلان‌شهر بزرگ خاورمیانه است که در شمال ایران و در دامنه رشته‌کوه‌های البرز واقع شده است.

 

این شهر مرکز استان تهران است از جنوب به استان قم، از جنوب غربی به استان مرکزی، از شرق به استان سمنان، از غرب به استان البرز و از شمال نیز به استان مازندران منتهی می‌شود.

 

استان تهران دارای جمعیتی بیش از ۱۳ میلیون نفر، پرجمعیت‌ترین استان ایران بشمار می‌آید.

 

تهران دارای جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و تفریحی و نیز فرهنگی فراوانی است که می‌توان نمایشگاه‌های مختلف، بوستان‌ها، تماشاخانه‌ها، پردیس‌های سینمایی، موزه‌ها، کاخ‌ها، مسجدها، کلیساها اشاره کرد.

مهدی حسینی مغویان
نویسنده:
مهدی حسینی مغویان
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها
انتخابات ریاست‌جمهوری چند قطبی می‌شود؟/ آیا به مرحله دوم می‌رود؟