۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۰
بازدید:۷۱۸
سفیر جمهوری پاکستان در روسیه اظهار داشت که روابط با مسکو از اولویت‌های سیاست خارجی پاکستان است.
کد خبر : ۳۲۳۸۰

سفیر پاکستان در روسیه روز دوشنبه اظهار داشت که روابط با مسکو از اولویت‌های اسلام آباد است.

 «شفقت علی خان» سفیر پاکستان در روسیه گفت که روابط با روسیه اولویت سیاست خارجی پاکستان است.

سفارت پاکستان در مسکو میزبان مراسمی به مناسبت هفتاد و ششمین سالگرد استقلال پاکستان بود. سفیر پاکستان در روسیه در این مراسم با بیان اینکه روابط  بین دو کشور در مسیر بسیار مثبتی قرار دارد، ابرازاطمینان کرد که این روابط در آینده بیشتر تقویت خواهد شد.

 

 


وی همچنین از نقش ارزشمند جامعه پاکستان در روسیه در تقویت همکاری های دو کشور قدردانی کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه  نیز روز دوشنبه اظهار داشت که روسیه و پاکستان برای شکل دادن نظم جهانی چند قطبی «عادلانه تر» و «مبارزه با تروریسم»  تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» لاوروف در پیامی ویدیویی خطاب به مردم پاکستان به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک بین دو کشور گفت که روسیه با پاکستان به عنوان شریک امنیتی مهم در مبارزه با تروریسم و سایر تهدیدات امنیتی رفتار می‌کند.

 

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز به مناسبت روز استقلال پاکستان به «عارف علوی» رئیس‌ جمهور جمهوری اسلامی پاکستان تبریک گفت.

ولادیمیر پوتین اظهار داشت: «دو کشور روابط دوستانه مشترکی دارند و در گفت‌وگوهای سیاسی دوجانبه حرکت مثبتی ایجاد کرده‌اند و همکاری‌های ثمربخش را در زمینه‌های مختلف ترویج می‌کنند.».

 

پوتین افزود: «مطمئن هستم با همکاری با یکدیگر در گسترش بیشتر روابط چند جانبه بین روسیه و پاکستان به نفع ملت هایمان و برای ثبات و امنیت منطقه‌ای قوی‌تر موفق خواهیم شد.»

پایان پیام/21111S

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها