آخرین اخبار
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
بازدید:۵۴۵
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: با توجه به اینکه در این ایام فتنه‌های فرهنگی حجاب، عفاف، ارزش‌های دینی و اسلامی ما را تهدید می‌کند به فرموده پیامبر اکرم (ص) باید به قرآن مراجعه کنیم.
کد خبر : ۱۵۷۶۷

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در بیست و هفتمین جشنواره قرآن و عترت علوم پزشکی کشور، با خرسندی از میزبانی مازندران برای برپایی این جشنواره بخش پایانی حوزه آوایی مربوط به خواهران، اظهار کرد: اینکه تعداد بسیاری از افراد این جامعه در این جشنواره شرکت کردند جای تشکر دارد.

وی با تسلیت سالروز شهادت رئیس مذهب امام صادق (ع)، افزود: انتظار داریم جامعه دانشگاه علوم پزشکی‌ها هم به مکتب امام صادق (ع) توجه کنند.

 


نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار اختصاص سهمی از طرف وزارتخانه به دانشگاه علوم پزشکی مازندران در رابطه با برپایی چنین جشنواره‌هایی شد، اضافه کرد: قرآن و عترت عنوان بسیار مهم و زیبایی بوده که پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) ما را به قرآن ارجاع دادند.

محمدی لائینی تصریح کرد: ما باید دو یادگار قرآن و عترت را در زندگی داشته باشیم؛ اگر بخواهیم با صادقان باشیم باید خودمان هم صادق باشیم، یعنی زندگی و کارکرد ما همه در مسیر صداقت باشد که روز قیامت صداقت به درد می‌خورد‌.

وی هشدار داد: باتوجه به اینکه این ایام فتنه‌های فرهنگی حجاب، عفاف، ارزش‌های دینی و اسلامی ما را تهدید می‌کند به فرموده پیامبر اکرم (ص) باید به قرآن مراجعه کنیم، امیدواریم که جامعه علوم پزشکی و همه دانشگاهیان بتوانند در این دوره و زمانه پای ارزش‌های دین، انقلاب اسلامی و ولایت بایستند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار روزافزون شدن رویکرد قرآنی در بین همه مردم به‌ویژخه جامعه دانشگاهیان شد و تصریح کرد: اینکه ایران در تولید علم و فناوری صعود و رتبه چهارم را به دست آورده است افتخار است، اینها به برکت انقلاب اسلامی است، امیدواریم در زمینه فرهنگ دینی نیز این پیشرفت را داشته باشیم‌.

محمدی لائینی با تقدیر  از حضور بانوان با فرزندان در این مراسم، گفت: مسجد دانشگاه علوم پزشکی در مجتمع پیامبر اعظم (ص) نیاز به تجدید بنا و مجتمع فرهنگی در کنار این بنا احتیاج به ساخت دارد که امیدواریم این دو نیازمندی حوزه قرآن و عترت برطرف شود.

عباس شیراوژن، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت نیز در ادامه این مراسم، اظهار کرد: قرآن را یک حقیقت زنده و کتاب زنده دارای مراتب و درجات بدانیم.

وی افزود: همه دنبال سعادت و خوشبختی و آرامش هستند و بهتر از قرآن منبعی برای آرامش پایدار و حقیقی در سایه ذکر آیات قرآنی و الهی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بیان کرد: همراه بودن بخش قرآن و عترت نکته مهمی است که در بخش معارف قرآن شور و نشاط بالایی داشتیم که باید این مسیر با شور بیشتری دنبال شود.

شیراوژن با تاکید بر ضرورت برگزاری مطالعات معرفتی در حوزه قرآن باحضور اساتید و دانشجویان، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های قرآنی در خوابگاه‌های دانشجویی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: با انجام کارهای نوآورانه می‌توانیم فعالیت‌های قرآنی را به مراکز درمانی و بیمارستانی سوق دهیم که هم بیماران، همراهان و همکاران به این فضا بیشتر نیاز دارند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اظهار کرد: در همین جشنواره ۱۲۰هزار نفر از جامعه دانشگاهیان در جشنواره شرکت کردند که ۴۵هزار نفر در حوزه معارفی بودند.

شیراوژن با خرسندی از استقبال دانشگاهیان از این جشنواره قرآنی، گفت: فریب القائات شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی را نباید بخورند و با معارف دینی و قرآنی مانوس باشند که انشاءالله ثمرات و برکات بیش از این باشد.

 

جواد باقری رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در آیین پایانی بخش آوایی جشنواره قرآن کریم عترت، اظهار کرد:  بزرگ‌ترین رویداد قرآنی خانواده دانشگاهیان کشور مفتخریم ۲۷ دوره در مجموعه وزارت بهداشت برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال در بیست و هفتمین جشنواره قرآن و عترت در ۶ بخش  و ۵۳ رشته و بیش از ۷۰هزار نفر رشته از خانواده نظام سلامت در این جشنواره در سه حوزه استاد، کارمند و دانشجو شرکت کردند.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت اضافه کرد: ۴۵هزار نفر از شرکت‌کنندگان در بخش معارف، ۱۲هزار نفر در بخش آوایی جشنواره شرکت کردند.

باقری یادآور شد: امسال بعد از دوران ویروس منحوس کرونا اولین سال است که بخش آوایی را به‌صورت حضوری در مرحله پایانی در مرکز استان مازندران برگزار شد که جای تقدیر دارد.

وی یادآور شد: از بین ۱۲هزار نفر شرکت‌کننده در بخش آوایی شامل ۱۵ رشته مختلف در حوزه حفظ، قرائت و ترتیل، دعا و مناجات‌خوانی، حدود ۲۷۰ نفر از خواهران به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت بیان کرد: اینجا محل تلاقی عزیزانی است که جمع قرآن دوستان را دیدند و می‌توانند به‌واسطه شبکه فعال و کنشگر قرآنی در دانشگاه‌های علوم پزشکی که سرآمد بخش‌های مختلفی از سیستم‌های دولتی هستند، باشد.

باقری با اشاره مفاخر قرآنی زیاد در عرصه‌های بین‌المللی و ملی در حوزه سلامت، گفت: انتظار داریم این مسیر را در دانشگاه‌های مختلف دنبال کنند و در مراتب بعدی شاهد هم رشد کمی و هم رشد کیفی جشنواره‌های بعدی باشیم.

66666

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها