۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳
این کار شما را میکشد / با این اقدام سرطان را مثل آهنربا جذب می کنید
بازدید:۵۵
صد آنلاین | اخیر تحقیقاتی در مورد تأثیر ریتم شبانه روزی و استرس بر میکروبیوم روده و پیشرفت سرطان کولورکتال صورت گرفته است.محققان دریافته‌اند که سرطان کولورکتال با اختلال در ریتم شبانه‌روزی تشدید می‌شود، که به تغییراتی در میکروبیوم روده کمک می‌کند که می‌تواند نفوذپذیری روده را افزایش دهد، این اتفاق به نوبه خود التهاب را افزایش می‌دهد که می‌تواند منجر به پیشرفت سرطان کولورکتال شود.
کد خبر : ۱۱۹۹۳۳

به گزارش صد آنلاین،خواب، استرس و عدم تعادل در روده ممکن است بر پیشرفت سرطان کولون یا همان روده تأثیر بگذارد.


مدیکال نیوز تودی در مورد عوامل ایجاد سرطان روده نوشت: اخیر تحقیقاتی در مورد تأثیر ریتم شبانه روزی و استرس بر میکروبیوم روده و پیشرفت سرطان کولورکتال صورت گرفته است.

 

محققان دریافته‌اند که سرطان کولورکتال با اختلال در ریتم شبانه‌روزی تشدید می‌شود، که به تغییراتی در میکروبیوم روده کمک می‌کند که می‌تواند نفوذپذیری روده را افزایش دهد، این اتفاق به نوبه خود التهاب را افزایش می‌دهد که می‌تواند منجر به پیشرفت سرطان کولورکتال شود.

 

اینها یافته‌های یک مطالعه روی مدل‌های موش سرطان کولورکتال بود که در سپتامبر 2024 در Science Advances منتشر شد.

 

یافته‌های جدید نشان داده که استرس می‌تواند بر میکروبیوم تأثیر بگذارد و بر پیشرفت سرطان کولورکتال در موش‌ها تأثیر بگذارد.

 

هر دوی این مطالعات از مدل‌های موشی استفاده کردند که از نظر ژنتیکی برای تقلید شرایط خاص، از جمله تمایل به ایجاد تومور یا اختلال شبانه‌روزی، اصلاح شده بودند.

 

شوجی اوگینو، پروفسور آسیب شناسی در دانشکده پزشکی هاروارد و بیمارستان بریگام به مدیکال نیوز تودی گفت که استرس ناشی از اختلال خواب و تأثیر آن بر چرخه شبانه روزی می تواند تأثیرات قابل توجهی بر فرآیندهای مختلف هموستاتیک داشته باشد.

 

اوجینو که در هیچ یک از این مطالعات شرکت نداشت، گفت که کار در شیفت شب را به عنوان یک عامل سرطان زا پذیرفته شده است و به اختلالات هورمونی و تداخل در فرآیندهای ضد سرطان و ضد التهابی اشاره کرد که می تواند ناشی از اختلال در خواب باشد.

 

من فکر می کنم که اختلال خواب و اختلال هورمونی احتمالاً مکانیسم های سرکوب سرطان را مختل می کند. آنها همچنین ممکن است برخی از عوامل رشد را مختل کنند.

 

امروزه سرطان روده به عنوان یکی از سرطان های شایع افراد بسیاری را درگیر می کند بنابر این ضروری است که شما برای در امان ماندن از آن علاوه بر تغذیه سالم خواب کافی و تلاش برای کاهش استرس را در نظر داشته باشید./ نواندیش

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها