۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
بازدید:۲۶۲
صد آنلاین | کارشناسان از ابتدای مطرح شدن طرح اسکله شناور آمریکا در نوار غزه تاکنون بار‌ها عملکرد این طرح را زیر سوال برده و بر نیاز مبرم به ورود کمک‌ها از طریق زمینی به این باریکه تاکید کرده‌اند.
کد خبر : ۹۵۶۶۷

به گزارش صد آنلاین ،  پنتاگون اعلام کرد که اسکله شناور ارتش آمریکا در سواحل نوار غزه به‌عنوان آنچه اقدامی پیشگیرانه در برابر شرایط ناآرام دریا خوانده شده، برچیده شده است.

 

 

 

 

سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون گفت: فرماندهی مرکزی با توجه به وضعیت پیش‌بینی شده دریا، اسکله موقت را از موقعیت لنگر انداخته خود در غزه خارج کرده و آن را به اشدود بازگرداند.

سینگ مدعی شد که تغییر مکان اسکله به‌طور موقت با هدف جلوگیری از آسیب‌های احتمالی سازه به دلیل شرایط نامساعد جوی پیش‌بینی شده است. 

معاون سخنگوی پنتاگون هیچ زمانی برای ازسرگیری فعالیت این اسکله ارائه نکرد.

اسکله‌ای نمایشی

نیوزویک می‌نویسد که اسکله شناور ۲۳۰ میلیون دلاری متصل به سواحل غزه بیش از آنکه عملیاتی شود، در خارج از خدمت بوده است. این اسکله یکی از اجزای حیاتی استراتژی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای آنچه کمک به فلسطینیان در طول جنگ غزه خوانده شده، بوده است.

این اسکله از زمان آغاز به کار خود در ۱۷ می (۲۸ اردیبهشت) تاکنون تنها ۱۲ روز فعال بوده است.

این اسکله که در ابتدا از سوی پرسنل نظامی آمریکا در ۱۷ می‌راه‌اندازی شد، قرار بود تا میزان قابل توجهی ارسال کمک به جمعیت گرسنه غزه را تسهیل کند. اما در واقعیت این هدف ادعایی آمریکا محقق نشده است.

در روز‌هایی که این اسکله فعال بوده، تنها حدود ۲۷ کامیون در روز بارگیری شده است. کارشناسان می‌گویند که این میزان به هیچ وجه کافی نبوده و برای جلوگیری از قحطی روزانه حدود ۶۰۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه باید وارد نوار غزه شوند.

کارشناسان بسیاری تاکنون عملکرد نمایشی این اسکله را زیر سوال برده‌اند.

 

 
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها