آخرین اخبار
۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷
بازدید:۶۵
صد انلاین | بن گویر پلیس را اداره می‌کند، سیاست اجرایی آن را تغییر داده است، با اعراب سختگیرانه‌ و با یهودیانی که به کوه معبد می روند سهل‌انگارانه برخورد می‌کند.
کد خبر : ۹۲۸۲۹

به گزارش صد آنلاین ،  روزنامه هاآرتص روز سه شنبه تحقیقی را منتشر کرد که در آن ادعا شده است: «وزیر بن گویر پلیس را اداره می‌کند، سیاست اجرایی آن را تغییر داده است، با اعراب سختگیرانه‌ و با یهودیانی که به کوه معبد می روند سهل‌انگارانه برخورد می‌کند. او به تلاش های بشردوستانه اسرائیل آسیب می رساند و معترضان در کاپلان را تحت تعقیب قرار می‌دهد»! در مقاله ای که توسط خبرنگار پلیس این روزنامه، گوش برینر منتشر شد، نوشته شده است: «وزیر به افسران پلیس دستور می دهد، در انتصابات دخالت می کند و افسران جنجالی را ارتقا جایگاه می‌دهد. او مخالفان را به وحشت می اندازد و دکترین سیاسی خود را به پلیس القا کرده است. اکنون حتی نهادهای امنیتی نیز از این واقعیت ناراحت هستند که بن‌گویر در حال حاضر بسیار بیشتر از یک وزیر در حال دخالت است. 

 

 

 

 شنبه شب گذشته در جریان تظاهرات معمول آخر هفته در تل آویو هیچ خیابانی مسدود نشد اما با این وجود، ساعت ده شب دستور عجیبی در تقاطع کاپلان – بگین صادر شد و سواره نظام، نیروهای یاسام (نیروهای ویژه پلیس، پلیس مرزبانی همراه با ماشین‌های آب‌پاش وارد عمل شدند. پلیس تظاهرکنندگان را به زور و بدون علتی دستگیر کرد. 33 زن و مرد بدون دلیل بازداشت شدند و روز بعد بدون قید و شرط آزاد شدند. تعداد زیادی از تظاهرات‌کنندگان نیز با خشونت پلیس خیس و از محل متفرق شدند.» به نقل از یک منبع امنیتی بسیار ارشد پلیس گفته می‌شود: «وزیر تمامی فرماندهان ارتش پلیس را به وحشت انداخته است. بن‌گویر پلیس را اشغال کرده است.»

هشدار فرمانده ستادکل ارتش نسبت به کمبود نیرو انسانی

هرتصی هالوی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، به مسئولین سیاسی هشدار داد که ارتش اسرائیل برای انجام وظایف خود به طور کامل در جنگ پیش‌رو  15 گردان کم دارد. هالوی تاکید کرد که این کمبود تنها به خاطر جنگ نیست، بلکه به دلیل نیاز به افزایش ترتیب نیروها برای انجام وظایف بیشتر محول شده به ارتش اسرائیل است. ارتش اسرائیل در تلاش است تا با ایجاد گردان هایی که متشکل از نیروهای ذخیره، راه حلی موقت برای این مشکل بیاید. تا کنون، از آغاز جنگ علیه غزه که بیش از ۸ ماه از انجام آن می گذرد، دولت بنیامین نتانیاهو بیش از 40 میلیارد شکل یعنی بیش از ۱۰ میلیارد و ۷۴۱ میلیون دلار برای استخدام و جذب از نیروهای ذخیره ارتش هزینه کرده است.

 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها