آخرین اخبار
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۴
بازدید:۵۰
صد آنلاین | به تخمین سازمان ملل، بازسازی غزه ۳۰ الی ۴۰ میلیارد دلار هزینه خواهد برد.
کد خبر : ۸۴۱۳۹

به گزارش صد آنلاین ، به تخمین سازمان ملل، بازسازی غزه ۳۰ الی ۴۰ میلیارد دلار هزینه خواهد برد.

 

 

 

 

 

 



براساس تخمین یکی از آژانس‌های سازمان ملل، بازسازی غزه که در دوران جنگ به کل تخریب شده است حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد دلار هزینه خواهد برد و نیاز به تلاشی در مقیاسی دارد که جهان از زمان جنگ جهانی دوم ندیده است.

عبدالله الدرداری، دستیار دبیرکل سازمان ملل، گفت: برآورد اولیه برنامه پیشرفت و توسعه سازمان ملل برای بازسازی این است که نوار غزه از ۳۰ میلیارد دلار فراتر رفته و می‌تواند به ۴۰ میلیارد دلار برسد».

وی گفت: مقیاس خرابی غزه عظیم و بی سابقه است. این ماموریتی است که جامعه جهانی از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون با آن برخورد نکرده است.

پیشتر سازمان ملل متحد با اشاره به حجم گسترده ویرانی‌های نوار غزه در پی حملات و بمباران‌های گسترده ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که روند آواربرداری در این منطقه احتمالا ۱۴ سال طول می‌کشد.

طبق گزارش روسیا الیوم، پیر لودامار، مسئول واحد مین روبی سازمان ملل گفت: تخمین زدیم که ۳۷ میلیون تن آوار یا حدود ۳۰۰ کیلوگرم آوار در هر متر مربع در نوار غزه وجود داشته باشد.

وی افزود: با فرض استفاده از حدود ۱۰۰ کامیون، آواربرداری ۱۴ سال طول می‌کشد.

این مسئول سازمان ملل همچنین هشدار داد: حداقل ۱۰ درصد از مهمات شلیک شده منفجر نمی‌شود و بنابراین تهدیدی دائمی برای مردم، تیم‌های تخلیه کننده قربانیان از زیر آوار‌ها و همچنین کارگرانی است که وظیفه آواربرداری را دارند.
پیش از این دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی نابودی شهر بیت‌لاهیا در شمال غزه و قتل و کوچاندن مردم آن را آغاز کرده است.
این سازمان حقوق بشری تاکید کرد که نسبت به ارتکاب کشتار جدید در بیت‌لاهیا توسط ارتش رژیم صهیونیستی و اجرای عملیات کوچ اجباری جدید در سایه صدور دستور‌های غیرقانونی علیه مردم آن برای تخلیه فوری که تقریبا ۵۰ هزار نفر هستند، هشدار می‌دهد.

این سازمان اضافه کرد که ارتش رژیم صهیونیستی قبل از صدور دستور تخلیه منطقه بیت‌لاهیا با طرح ادعای منطقه جنگی بودن آن، حملات هوایی و توپخانه‌ای فشرده را در این منطقه آغاز کرد.

4561/ب

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها
الهام علی اف چگونه علیه تهران در آمریکا لابی می‌کند؟