۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۰
این خوراکی خوشمزه فشار خون را کاهش را کاهش می دهد
بازدید:۲۵۱
یافته‌های محققان بریتانیایی نشان می‌دهد کاکائو به کاهش فشار خون و سفتی عروق کمک می‌کند.
کد خبر : ۷۶۱۹۳

به گزارش مجله سلامت صد آنلاین ، بر اساس پژوهشی جدید که از سوی محققان بریتانیایی به انجام رسیده، مصرف کاکائو می‌تواند به کاهش فشار خون و سفتی عروق در صورتی که این موارد افزایش یافته باشند، کمک کند.

 


طبق این گزارش، فلاونول موجود در کاکائو قبلا به عنوان عاملی در کاهش فشار خون مشخص شده بود؛ هرچند اثربخشی آن در مصرف هر روزه ناشناخته باقی مانده بود.

طی پژوهشی که از سوی «دانشگاه ساری» (University of Surrey) واقع در گیلفورد انگلستان به انجام رسیده و در مجله «Frontiers in Nutrition» (به معنای: مرز‌ها در تغذیه) به چاپ رسیده است، «فلاونول ها» خارج از محیط‌های بالینی مورد بررسی قرار گرفتند. این در حالی است که بر خلاف این تحقیق جدید که در نوع خود بی سابقه بوده، پژوهش‌های قبلی در محیط‌های کاملا کنترل شده به انجام می‌رسید.

این تحقیق همچنین نشان داد فلاونول‌های موجود در کاکائو تنها زمانی که فشارخون فرد بالاست، می‌توانند فشارخون را کاهش دهند و در صورتی که فشار خون در حالت عادی و نُرمال باشد، تأثیری ندارند.

این پژوهش همچنین نگرانی‌هایی را که پیش از این وجود داشت، مبنی بر اینکه اگر فشار خون بیمار بالا نباشد، درمان با استفاده از کاکائو می‌تواند با کاهش فشار بیمار، سلامت وی را به خطر بیاندازد را نیز برطرف کرد؛ همچنانکه این پژوهش راه را برای استفاده از کاکائو در تمرین‌های بالینی هموار کرد.

21458/غ

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها