۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
بازدید:۷۱
در سال 2020، تقریباً 25 میلیون نفر در سراسر جهان با لرزش عصبی و اساسی زندگی کردند، یک اختلال عصبی که باعث حرکت یا تکان غیر ارادی برخی قسمت‌های بدن می‌شود.
کد خبر : ۷۵۶۱۲

این افراد تا ۳ برابر بیشتر در خطر ابتلا به آلزایمر قرار دارند!

 

به گزارش مجله سلامت صد آنلاین ،  در سال 2020، تقریباً 25 میلیون نفر در سراسر جهان با لرزش عصبی و اساسی زندگی کردند، یک اختلال عصبی که باعث حرکت یا تکان غیر ارادی برخی قسمت‌های بدن می‌شود.


در حال حاضر هیچ درمانی برای این نوع لرزش وجود ندارد. با پیشرفت این بیماری، انجام فعالیت های روزمره مانند دست خط، غذا خوردن و حمام کردن برای فرد دشوار است.

 

تحقیقات قبلی نشان می دهد که افراد مبتلا به لرزش اساسی نیز در معرض خطر ابتلا به چندین بیماری هستند، بیماری هایی از جمله:

 

یماری پارکینسون
افسردگی 
اختلالات خواب
بیماری قلبی عروقی 
اختلالات شنوایی

 

اکنون محققان مرکز پزشکی جنوب غربی دانشگاه تگزاس دریافته‌اند که احتمال ابتلا به زوال عقل در افراد مبتلا به لرزش اساسی سه برابر بیشتر از افراد عادی است. این مطالعه در هفتاد و ششمین نشست سالانه آکادمی نورولوژی آمریکا در ماه آوریل ارائه خواهد شد.

 


برای این مطالعه، محققان 222 شرکت‌کننده با لرزش اساسی با میانگین سنی 79 سال در شروع مطالعه را انتخاب کردند. از همه شرکت کنندگان خواسته شد تا تست های تفکر و حافظه را انجام دهند تا مشخص شود که آیا شناختی سالم، اختلال شناختی خفیف یا زوال عقل دارند یا خیر.

 

در شروع مطالعه، 168 شرکت‌کننده مهارت‌های شناختی سالم، 35 نفر دارای اختلال شناختی خفیف و 19 نفر مبتلا به زوال عقل بودند. در طول دوره زمانی مطالعه، شرکت کنندگان هر 1.5 سال یک بار به طور متوسط 5 سال یک بار امتحانات بعدی داشتند. در پایان مطالعه، محققان دریافتند که 19 درصد از شرکت کنندگان در طول مطالعه دچار زوال عقل بوده یا دچار آن شده اند. به گفته محققان، این نرخ ها سه برابر بیشتر از افراد عادی بود.

21458/غ

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها