آخرین اخبار
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
بازدید:۲۴۶
صد آنلاین | رئیس‌جمهور ترکیه در اظهاراتی حملات رژیم صهیونیستی به غزه را با کشتار نازی‌ها در جنگ جهانی دوم مقایسه کرد.
کد خبر : ۶۹۹۶۶

 

به گزارش صد آنلاین ، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه شامگاه جمعه گفت، جنگ اسرائیل در غزه با قتل عام آلمان نازی‌ها در طول جنگ جهانی دوم قابل مقایسه است. این در حالی است که نظامیان رژیم صهیونیستی (IDF) حملات زمینی خود را علیه حماس در بخش جنوبی منطقه پرجمعیت غزه افزایش داده اند.

 

 

 

 


به گزارش راشاتودی، اردوغان در مجمع همکاری اسلامی جوانان گفت: نظامیان اشغالگر اسرائیل ۲۸ هزار برادر و خواهر فلسطینی ما را که بیشتر آن‌ها کودک و زن بودند، در مقابل چشم همه جهان به شهادت رساندند.

او افزود که حملات ارتش اسرائیل به مدارس، بیمارستان ها، مساجد و دیگر اماکن غیرنظامی «حملاتی است که یادآور اقدامات نازی هاست».

رئیس جمهور ترکیه که منتقد سرسخت اسرائیل است، بار‌ها بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را با آدولف هیتلر مقایسه کرده و عملیات نظامی در غزه را محکوم کرده است.

بر اساس گزارش سازمان ملل، بمباران و متعاقب آن تهاجم زمینی رژیم صهیونیستی به غزه حدود ۸۵ درصد از جمعیت این باریکه را آواره کرده و حدود ۵۷۰۰۰۰ فلسطینی را در معرض گرسنگی قرار داده است. حدود ۱.۴ میلیون نفر از جمعیت ۲.۲ میلیون نفری منطقه تحت محاصره قبل از جنگ به شهر جنوبی رفح در نزدیکی مرز با مصر گریخته اند.

رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات ۷ اکتبر حماس که در آن حدود ۱۲۰۰ نفر کشته و بیش از ۲۰۰ نفر اسیر شدند، به حماس اعلام جنگ کرد. ده‌ها اسیر از آن زمان به عنوان بخشی از مبادله زندانیان در جریان آتش بس یک هفته‌ای در اواخر ماه نوامبر آزاد شده اند.

4561/ب
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها