۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
بازدید:۱۷۸
صد آنلاین | رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از یکصد آثار باستانی و فرهنگی را در نوار غزه با خاک یکسان کرده است.
کد خبر : ۶۲۶۲۱

 

به گزارش صد آنلاین ، بمباران گسترده غزه از سوی رژیم صهیونیستی تاکنون ۲۱ هزار و ۹۷۸ شهید بر جای گذاشته است. تخریب و آسیب به بیش از ۸۰ درصد از خانه‌ها در این باریکه نشان دهنده هدف اصلی تل آویو برای نسل کشی در این باریکه است. آثار باستانی از جمله مناطق ویران شده ناشی از حملات رژیم صهیونیستی است.

 

 

 


 

به گزارش الجزیره، داده‌های آماری نشان می‌دهد از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر و حمله زمینی به این باریکه در ۳۱ اکتبر، بیش از یکصد آثار باستانی و اماکن فرهنگی آسیب دیده و یا به طور کامل ویران شده است. 

ویران شدن یک اثر باستانی هزار و ۵۰۰ ساله در غزه، تنها بخشی از توحش رژیم صهیونیستی در ویران سازی نماد‌های فرهنگی فلسطینیان است. 

همچنین کلیسا‌ها و مساجد نیز از حمله هوایی تل آویو در امان نمانده است. ویران سازی مدارس که باعث تحت تاثیر قرار گرفتن بیش از ۴۰۰ هزار دانش آموز در غزه شده است، بخش‌های دیگری از اقدامات توحش گونه تل آویو محسوب می‌شود. 

بمباران بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها بخش دیگری از تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای بالا بردن شمار تلفات فلسطینیان است. تاکنون ۱۰۴ آمبولانس هدف بمباران رژیم صهیونیستی قرار گرفته و ۳۰ بیمارستان نیز به دلیل حملات این رژیم تعطیل شده اند. کشته شدن ۳۲۶ تن از اعضای کادر درمانی غزه گویای وسعت حملات رژیم صهیونیستی به مناطق درمانی است.

4561/ی
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها