۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۱
بازدید:۲۸۳
صد آنلاین | سازمان ملل از ناتوانی در توزیع واکسن در غزه به دلیل حملات اسراییل به این باریکه خبر داد.
کد خبر : ۶۲۵۷۵

به گزارش صد آنلاین ، آمار بالای تلفات غیرنظامیان باعث درخواست‌های گسترده بین المللی برای استقرار آتش بس بشردوستانه در نوار غزه شده است. این در حالی است که حملات گسترده اسراییل یکی از موانع اصلی در ارسال کمک‌ها به فلسطینیان نیازمند است. 

 

 

 

 


به گزارش الجزیره، سازمان یونیسف امروز در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: ما همچنان خواستار استقرار آتش بس بشردوستانه در غزه هستیم. یک پسر ۱۲ ساله در غزه می‌گوید: دلم برای زندگی پیش از جنگ تنگ شده است، زمانی که به مدرسه می‌رفتم و دوستانم را ملاقات می‌کردم. در آن زمان با همسایگان فوتبال بازی می‌کردیم. 

یونیسف از جان باختن ۸ هزار کودک فلسطینی از زمان آغاز جنگ در هفتم اکتبر خبر می‌دهد. این در حالی است که عدم توانایی برای توزیع کمک‌ها به دلیل حملات رژیم صهیونیستی عاملی است که می‌تواند باعث جهش شمار تلفات غیرنظامیان شود. 

جما کونل، یکی از نمایندگان سازمان ملل در هماهنگی برای امور بشردوستانه در این باره می‌گوید: ما واکسن‌های لازم برای واکسیناسیون کودکان در غزه را دریافت کرده ایم، اما به دلیل گستردگی حملات اسراییل توانایی توزیع این واکسن‌ها و تزریق آن به کودکان وجود ندارد. 

وی افزود: در حالی حاضر چالش فعلی ما چگونگی تزریق واکسن به کودکان نیازمند است، زیرا اکنون نوزادانی هستند که منطقه جبالیا متولد می‌شوند و به دلیل محاصره بودن این منطقه امکان ارسال واکسن به آنجا وجود ندارد. 

این مقام سازمان ملل تاکید کرد: در حقیقت اقداماتی همانند واکسیناسیون نوزادان و یا حتی درمان بیماران سرطانی به یک ماموریت غیرممکن تبدیل شده است. این جنگ باید متوقف شود، زیرا نوزادانی که متولد شده اند و مادرانی که وضع حمل می‌کنند نمی‌توانند شرایط موجود را تحمل کنند.

4561/ل
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها