آخرین اخبار
۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
بازدید:۲۵۲
صد آنلاین | یک تحلیلگر اسرائیلی اذعان کرد که این رژیم به دنبال جنگ علیه غزه، در یک "بن بست استراتژیک" به سر می‌برد و ممکن است وارد «جنگ فرسایشی» شود.
کد خبر : ۶۲۴۳۰

 

به گزارش صد آنلاین ، یک روزنامه اسرائیلی گزارش داد که این رژیم به دلیل ادامه جنگ در نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته در یک بن بست استراتژیک قرار گرفته است.

 

 

 

 


طبق گزارش اسپوتنیک، آموس هارل، تحلیلگر سیاسی صهیونیست، گفت: اسرائیل نه فقط به خاطر حماس در غزه یا حزب الله لبنان در شمال، بلکه به خاطر افکار عمومی داخلی نیز در حال گذراندن مرحله یا وضعیت بن بست استراتژیک در غزه است.

نویسنده روزنامه عبری هاآرتص در مقاله ای توضیح داد: هزینه جنگ در غزه تاکنون از ۱۸ میلیارد دلار فراتر رفته و جنگ همچنان ادامه دارد. این احتمال وجود دارد که اسرائیل در غزه با یک جنگ فرسایشی مواجه شود، به ویژه آنکه شهروندان عادی اسرائیل نسبت به امنیت و آینده خود احساس نا امنی و نگرانی می‌کنند.

هارل در مقاله خود افزود: این احساس با تلاش‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، برای تضعیف دموکراسی، در حال افزایش است و در کنار آن، شهروندان از افزایش تلفات ارتش متاثر شده اند و این موضوع نشان دهنده یک تغییر اساسی در زندگی روزمره آنهاست.

آموس هارل هشدار داد که احتمالاً با آغاز جنگ در جبهه شمالی با حزب‌الله، جنگ منطقه‌ای آغاز می‌شود و ممکن است با رویارویی با ایران گسترش یابد، که به گفته او به معنای ورود اسرائیل به یک «جنگ فرسایشی» واقعی است.

4561/ب
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها