آخرین اخبار
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹
بازدید:۳۳۶
صد آنلاین | طبعا هر جنگ و درگیری پایانی دارد و یکی از موضوعات در جریان هر نزاع نظامی آتش بسی است که اتفاق خواهد افتاد. توقف درگیری‌ها یا جنبه موقت خواهد داشت و زمینه را برای انجام اقدامات امداد رسانی و همچنین خروج مجروحان از صحنه جنگ فراهم خواهد کرد و یا آتش بس دائم به خاتمه منازعات خواهد انجامید و هر کدام از این شرایط برای رویاروی فعلی میان نیرو‌های مقاومت و رژیم اشغالگر قدس محتمل به نظر می‌رسد.
کد خبر : ۵۴۸۸۴

به گزارش صد آنلاین ، در خصوص پایان جنگ غزه و همچنین احتمال برقراری آتش بس می‌توان هر احتمالی را در نظر گرفت، اما در باره عملیات طوفان الاقصی و اتفاقات اخیر در منطقه جغرافیایی غزه می‌توان گفت که وقوع این اتفاق تنها در صورتی رخ خواهد داد که آتش بس با مفهومی به نام عدالت همراه باشد.

 

 

 


مردم و مقاومت فلسطین در پی آتش بسی عادلانه هستند. نیرو‌های حماس از هفته‌های گذشته نسبت به شروط خود برای برقراری آتش بس عادلانه مواضع خود را به صورت رسمی مطرح کردند. از نظر مردم مقاومت فلسطین و همچنین نیرو‌های مقاومت آتش بس واقعی زمان رخ می‌دهد که هر چه زودتر محاصره دائمی غزه مرتفع شود و از سویی دیگر زندانیان بی گناه فلسطینی در زندانیان رژیم صهیونیستی آزاد شوند. در عین حال موضوعات و مسائل دیگری مثل نظارت بر آتش بس از جانب نهاد‌های اسلامی و بین المللی و همچنین آزادی‌های مصرح در منشور سازمان ملل برای مردم غزه نیز از جمله مسائلی است که مورد توجه نیرو‌های مقاومت قرار دارد. 

بر این اساس این جمله کلیدی نیرو‌های مقاومت حتما باید مورد توجه قرار گیرد که آتش بس زمانی به نتیجه خواهد رسید که شرایط مطلوب بعد از توقف درگیری‌ها برای مردم مقاوم و مظلوم غزه اتفاق بیفتد نه اینکه اسلحه رژیم صهیونیستی که با کمک نظام سلطه تامین می‌شود این آتش بس را به مردم فلسطین تحمل کند. 

در دیگر سوی ماجرا رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا به عنوان بزرگترین حامی رژیم تل آویو قرار دارند که از ابتدای جنگ و برغم هماهنگی‌های موجود اختلافاتی در نحوه مواجهه با مردم غزه داشتند. واقعیت آن است که بعد از واکنش‌های جهانی نسبت به جنایات رژیم اشغالگر قدس و فشار افکار عمومی برای وادار کردن اسرائیل به پذیرش خواسته‌های مشروع مردم فلسطین هیچکدام از این دو نظام سلطه علاقمند به برقراری آتش بس ندارند. چون در شرایط حاضر و براساس آنچه که در صحنه جنگ شاهدیم رژیم اشغالگر قدس به اهداف مورد نظرش از شروع عملیات زمینی تاکنون نرسیده و در یک کلام باید گفت که این رژیم هیچ دستاوردی در جریان جنگ غزه به دست نیاورده است. از همین رو باید گفت اگر آتش بس برقرار شود رژیم صهیونیستی به عنوان یک نظام شکست خورده معرفی خواهد شد.

 

 

4461/ی

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها