۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹
بازدید:۳۲۱
صد آنلاین | روزنامه صهیونیستی هاآرتص از اختلاف شدید در کابینه رژیم صهیونیستی درخصوص مبادله نظامیان اسیر این رژیم با اسیران فلسطینی خبر داد.
کد خبر : ۵۴۶۵۵

 

به گزارش صد آنلاین ، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» خبر داد: اختلافات در شورای جنگ درباره تبادل اسیران با حماس بالا گرفته است و مخالفان و موافقان تبادل به دو گروه تقسیم شده و هرکدام بر موضع خود اصرار می‌کنند.

 

 

 

 


براساس گزارش این روزنامه، «بنی گانتس» وزیر جنگ پیشین و عضو شورای جنگ رژیم صهیونیستی و «گادی آیزنکوت» رئیس سابق ستاد مشترک این رژیم خواستار استفاده از فرصت و و نجات جان اسیران صهیونیست از طریق مبادله شده و اختلافات را خطری برای جان نظامیان اسیر دانسته‌اند.

از سوی دیگر، «یوآو گالانت» وزیر جنگ و «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با آتش بس مخالف و خواستار فشار بیشتر بر حماس برای کوتاه آمدن «یحیی السنوار» رئیس حماس در نوار غزه از شروط خود شدند.

رسانه‌های صهیونیستی روز یکشنبه گزارش دادند، ارزیابی محتاطانه نشان می‌دهد که توافق مبادله اسرا قریب الوقوع است و در صورت اجرا، منجر به آتش‌بس چند روزه خواهد شد.

شبکه کان رژیم صهیونیستی گزارش داد، تماس‌های فشرده برای دستیابی به توافق برای تبادل اسرا در حال انجام است و قطر می‌گوید که مذاکرات پیشرفت داشته است.

این گزارش مدعی است حماس که از روز چهارشنبه تماس‌ها را قطع کرده بود دوباره تماس‌ها را برای میانجیگری درخصوص مبادله اسرا از سر گرفته است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت پیشتر از مخالفت رژیم صهیونیستی با توافق با حماس برای تبادل ۵۰ اسیر در مقابل ۵۰ اسیر خبر داده بود.

منبع: ایرنا

 
 
 
4452/ی
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها