۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴
چربی سوزی ، درمان یبوست و نقرس و دفع سنگ کلیه  فقط با یک گیاه طلایی انجام می شود
بازدید:۵۹۰۰
صد آنلاین | درمان یبوست – چربی‌سوزی – دفع سنگ کلیه – درمان نقرس کار گیاه زبان گنجشک است .
کد خبر : ۳۶۵۲

 یک کارشناس‌ارشد گیاه‌شناسی، گفت: زبان گنجشک درختی است که از تمام اجزای آن می‌توان در تقویت سلامتی خود استفاده کرد.

تارا صالحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: زبان گنجشک چندین گونه دارد و مانند سایر درختان در اوایل بهار برگ می‌دهد.

وی با اشاره به فواید زبان گنجشک، عنوان کرد: درمان درد روماتیسم با زبان گنجشک یک‌مشت از گل و برگ‌های درخت زبان گنجشک را به مدت ۱۵ روز در یک لیتر الکل ۶۰ درجه بخیسانید، سپس آن‌را صاف کنید، ابتدا با محلول صاف شده این الکل محل درد را شستشو دهید و سپس تفاله آن‌را بـر محل درد کمپرس و ضماد کنید.

ََصالحی با اشاره به کاربرد زبان گنجشک در رفع چاقی، بیان کرد: افرادی که رژیم لاغری می‌گیرند به ویژه خانم‌ها، چنانچه در رژیم غذائی خود روزانه مـصـرف دو فنجان دم کرده برگ‌های زبان گنجشک را در دو وعده صبح و عصر قرار دهند، شاهد نتایج بیشتر، زودتر و مؤثرتری برای رفع چاقی خود خواهند بود.

این کارشناس ارشد گیاه‌شناسی با اشاره به کاربرد زبان گنجشک در درمان نقرس، بیان کرد: استفاد از چای طبی زبان گنجشک به تنهایی یا همراه با برگ توت فرنگی، عناب و ترشک در طول چند هفته متوالی تأثیر زیادی در کاهش اسید اوریک خون و درمان نقرس دارد.

وی افزود: اگر فردی دچار بند آمدگی ادرار شده باشد ۲۵ تا ۳۰ گرم برگ زبان گنجشک را در یـک لیـتـر آب جوش ریخته و بمدت ۱۲ دقیقه بگذارید تا دم بکشد، سپس آب آنرا صاف نموده و در دو وعده صبح و عصر میل کند بند آمدگی ادرار او برطرف خواهد شد.

صالحی با اشاره به تأثیر زبان گنجشک در پایین آوردن تب، بیان کرد: پوست و شاخه‌های درخت زبان گنجشک دارای خاصیتی تب بر و خلط آور است و قبل‌از پیدایش گنه گنه آن‌را برای درمان تب و نوبه بکار می‌بردند، به همین منظور استفاده از جوشانده ۴۰ گرم پوست و شاخه‌های زبان گنجشک در یک لیتر آب جهت پایین آوردن تب توصیه می‌شود.

این کارشناس‌ارشد گیاه‌شناسی با اشاره به کاربرد زبان گنجشک بر دفع سنگ کلیه و مثانه، عنوان کرد: استفاده از عرق برگ زبان گنجشک به تنهایی یا همراه با عرق خارشتر داروی مفیدی جهت دفع سنگ کلیه و مثانه است، همچنین خوردن پودر آن به تنهایی و بصورت کفلمه یا بصورت دم کرده یک قاشق مرباخوری آن در یک استکان آب جوش بمدت ۱۲ دقیقه مفید است.

وی با اشاره به کاربرد این گیاه در درمان یبوست و خشکی مزاج، افزود: برگ‌های درخت زبان گنجشک خاصیت ملین و مسهل دارد و مصرف کم دم کرده یا پودر برگ‌های این گیاه ملین معده بوده و مصرف زیاد آن خاصیت مسهلی دارد.

صالحی با اشاره به نقش زبان گنجشک در درمان نازایی خانم‌ها، عنوان کرد: در برخی زنان تخمدان‌ها سالم و عمل تخمک سازی به حال طبیعی انجام می‌شود، اما کیسه رحم به عللی آمادگی پرورش جنین را ندارد و یا لوله‌های اویدوکت که تخمک از آن‌ها به رحم می‌آید ناراحتی‌هایی دارد، یکی از داروهایی که این قبیل زنان می‌توانند مصرف کنند، پودر میوه زبان گنجشک است که پس از پاک شدن از خون حیض بخود می‌گیرند و بعد از نزدیکی امکان باردار شدن را افزایش می‌دهد.

این کارشناس‌ارشد گیاه‌شناسی با اشاره به خاصیت زبان گنجشک در درمان سرفه و تنگی نفس، بیان کرد: خوردن شربت یا آب جوشانده برگ‌های زبان گنجشک در دو نوبت صبح و عصر، سرفه و تـنـگـی نـفس را که منشاء سردی و رطوبت داشته باشد برطرف می‌کند، همچنین کفلمه پودر برگ زبان گنجشک مفید و موثر است.

وی با اشاره به ترکیبات شیمیایی درخت زبان گنجشگ تیغ‌دار، عنوان کرد: ازجمله این ترکیبات می‌توان به روغن اساسی، چربی، قند، صمغ، آلکالوئیدها (شامل فاگارین، ماگنوفلورین، لوریفولین، نیتیدین، کلریترین، تانین‌ها، لیگنان، کومارین‌ها و فنول اشاره کرد.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها