آخرین اخبار
۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۹
7 عدد از این دانه در شب ها قاتل درجه یک بیماری فشار خون محسوب می شود
بازدید:۱۴۸۲
صد آنلاین | بادام قاتل فشار خون است زیرا حاوی درصد بالایی از مواد مغذی مثل منیزیم، ریبوفلاوین و فیبر است که برای فشار خون مفید محسوب می‌شوند.
کد خبر : ۲۳۷۰۷

فشارخون بالا باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی، کلیوی و سکته می شود. یک رژیم غذایی سالم می تواند به جلوگیری از فشارخون بالا و مدیریت پیش پرفشاری خون کمک کند. بادام یک ماده غذایی سرشار از موادمغذی بوده که برای مدیریت فشار خون در یک رژیم غذایی سالم مفید است.

 

 


پتاسیم و بادام

 


بادام می تواند برای فشار خون بسیار مفید باشد، زیرا این ماده غذایی سرشار از پتاسیم است. ۲۸ گرم بادام ۲۰۸ میلی گرم پتاسیم دارد. پتاسیم یک ماده معدنی است که می تواند به کاهش فشارخون کمک کند. براساس راهنمای تغذیه امریکا، بزرگسالان بهتر است روزانه حداقل ۴۷۰۰ میلی گرم پتاسیم مصرف کنند. از بادام می توانید به عنوان یک میان وعده ی سرشار از پتاسیم در ماست یا به همراه سایر مغزهای آجیل، بادام زمینی و میوه های خشک استفاده کنید. همچنین به عنوان غذای اصلی نیز می توانید از بادام خرد شده بر روی ماهی هالیبوت کبابی لذت ببرید.

 

بادام

 

 

وزن و فشارخون
در صورت چاقی یا فشار خون بالا، کاهش ۷ تا ۱۰ درصد از وزن بدن می تواند به کاهش فشارخون کمک کند. براساس مطالعه منتشر شده در مجله چاقی در ایالات متحده، استفاده از مغزهایی مانند بادام نسبت به عدم مصرف آن، کاهش وزن بیشتری را به همراه دارد. نسبت به سایر مغزها، بادام حاوی مقدار بالایی فیبر غذایی بوده که به پیشگیری از چاقی و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک می کند. بادام در هر ۲۸ گرم ۱۶۳ کالری برای بدن فراهم می کند، به طوریکه مصرف زیاد آن با افزایش وزن در ارتباط است. بنابراین برای جلوگیری از اضافه وزن و فشارخون بالا از بادام به میزان مناسب استفاده کنید.

 

بیشتر بدانید :

 

 

 

چربی های تک اشباع نشده و فشارخون

 


۲۸ گرم بادام خشک بو داده حاوی ۹.۴ گرم چربی تک اشباع نشده و ۱.۲ گرم چربی اشباع شده است. براساس مطالعه ی منتشر شده در مجله ی امریکایی تغذیه بالینی، یک رژیم غذایی غنی از چربی های تک اشباع نشده به کاهش فشارخون کمک می کند. بادام نسبت به سایر مغزها از جمله آجیل برزیلی، کاشو یا بادام هندی، گردو و پسته چربی تک اشباع نشده بیشتری در هر ۲۸ گرم دارد. چربی های تک اشباع نشده به کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی کمک می کند زیرا بر بهبود سطوح کلسترول خون موثر است.

 

 

بادام و سدیم
یک رژیم غذایی کم سدیم به جلوگیری یا کاهش فشار خون کمک می کند، همچنین بادام نیز به طور طبیعی فاقد سدیم است. بزرگسالان سالم بهتر است میزان سدیم دریافتی خود را روزانه تا ۲۳۰۰ میلی گرم محدود کنند، همچنین افراد مبتلا به فشارخون بالا نباید بیشتر از ۱۵۰۰ میلی گرم در روز سدیم استفاده کنند. ۲۸ گرم از بادام خشک بو داده شده با نمک محتوی ۱۸۶ میلی گرم سدیم می باشد. بنابراین برای محدود کردن میزان سدیم دریافتی مصرف بادام بدون نمک توصیه می شود.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها