۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
این خوراکی ها را به هیچ وجه باهم نخورید خطرناک است
بازدید:۲۲۷۹
صد آنلاین | تابستان همیشه فرصت خوبی در اختیار ما می‌گذارد تا ترکیب‌های مختلفی از میوه‌ها و سبزیجات گوناگون را برای تهیه نوشیدنی‌های خنک آزمایش کنیم. با اینکه خربزه همیشه یکی از بهترین گزینه‌ها در میان میوه‌های تابستانی محسوب می‌شود اما ترکیب شیر و خربزه به‌هیچ‌وجه نوشیدنی خوبی نیست.
کد خبر : ۲۳۲۵۱

به گزارش صد آنلاین ،در ادامه این مطلب، با مهم‌ترین خواص خربزه آشنا می‌شویم و توضیح می‌دهیم که چرا خربزه نباید با شیر و بعضی دیگر از مواد غذایی ترکیب شود.

 

1. تقویت دستگاه گوارش 
خربزه سرشار از آب و فیبر است درحالی که این ترکیبات برای داشتن گوارش مطلوب و جلوگیری از یبوست بسیار مهم هستند. فیبر موجود در خربزه به تنظیم حرکات روده کمک می‌کند و ناراحتی‌های گوارشی را هم تسکین می‌دهد. ویژگی دیگر فیبر این است که حجم مدفوع را بیشتر می‌کند و نقش مثبتی در کنترل هوس‌های غذایی دارد. 

 

2. تقویت سیستم ایمنی 
خربزه سرشار از ویتامین C است که نوعی آنتی‌اکسیدان مهم محسوب می‌شود و نقش مثبتی در تقویت سیستم ایمنی دارد. فیتوکمیکال‌ها یا ترکیبات شیمیایی گیاهی موجود در خربزه مثل بتاکاروتن و ویتامین A نیز به تنظیم عملکرد مطلوب روده کمک می‌رسانند. توجه داشته باشید که سلامت میکروبیوم روده‌ها مستقیما با سیستم ایمنی قوی‌تر ارتباط دارد.

 

3. کمک به کاهش وزن 
خربزه در گروه میوه‌های کم‌کالری جای می‌گیرد و در نتیجه می‌تواند جایگاه خوبی در برنامه‌های کاهش وزن داشته باشد. این میوه سرشار از آب و ترکیبات مغذی است که به‌خوبی آب مورد نیاز بدن را تامین می‌کند و نقش مثبتی نیز در کاهش وزن دارد.

 

4. تسکین دردهای قاعدگی 
دردهای قاعدگی یکی از مشکلاتی هستند که اکثر خانم‌ها را آزار می‌دهند. با این‌حال خربزه می‌تواند در کنار استفاده از کیسه‌های آب گرم، به یکی از ترفندهای خانگی برای تسکین دردهای قاعدگی تبدیل شود. مصرف خربزه به تنظیم جریان قاعدگی کمک می‌کند زیرا دردهای عضلانی را کاهش داده و لخته‌های خون را هم حل می‌کند. 

 

خوراکی‌های ممنوعه با خربزه 
1. شیر: هر کدام از خوراکی‌ها، طعم خاص و اثرات بعد از هضم خاص خودشان را دارند. وقتی که دو خوراکی با طعم بسیار متفاوت در کنار همدیگر قرار می‌گیرند، می‌توانند فرایند گوارش و هضم را مختل کنند. هرچقدر که این ترکیبات دوگانه یا چندگانه بدتر باشند، احتمال سوءهاضمه و شکل‌گیری نفخ بیشتر می‌شود. ترکیب شیر و خربزه هم چنین مشکلی را به‌وجود می‌آورد زیرا شیر به‌عنوان ترکیب ملین عمل می‌کند درحالی که خربزه دارای خاصیت ادرارآور است و خودش به دفع سموم از بدن کمک می‌رساند. شیر برای هضم شدن به زمان بیشتری نیاز دارد درحالی که خربزه سریع‌تر هضم می‌شود و درنتیجه مصرف همزمان آنها به مشکلات گوارشی ختم خواهد شد. با مصرف این ترکیب نادرست حتی ممکن است با احساس خستگی در طول روز مواجه شوید.

 

2. آب: مصرف خربزه با آب می‌تواند عملکرد طبیعی دستگاه گوارش را مختل کند و به روند طبیعی متابولیسم بدن هم صدمه بزند. بنابراین، بهتر است که بین مصرف خربزه و آب حتما فاصله بگذارید. 

 

3. خیار: مصرف خیار در فاصله بسیار نزدیک به مصرف خربزه می‌تواند بعضی افراد را با ناراحتی‌های گوارشی مختلف و مخصوصا نفخ شدید مواجه کند. کسانی که سیستم گوارشی حساس یا سابقه ابتلا به مشکلات گوارشی دارند، بیشتر باید در مصرف خربزه احتیاط کنند. 

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها