آخرین اخبار
۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶
بازدید:۵۲۹
حجت الاسلام «جمالی» گفت: دانشجویان ما باید به تحقیق و تفحص در مورد زندگی امام بپردازند و ایشان را به عنوان یک انسان تحول‌آفرین در تاریخ که دنیای دوقطبی را متلاشی کرد، بشناسند. 
کد خبر : ۱۸۹۰۴

حجت الاسلام «مرتضی جمالی» مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان در یزد ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن رحلت بنیانگذار حمهوری اسلامی ایران و قیام شهدای ۱۵ خرداد اظهار داشت: شخصیت امام خمینی (ره) یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های جهان اسلام و ایران می‌باشد و جوانان ما باید به خوبی قدر آن را بدانند.
 
 
وی با اشاره به اینکه امام دارای شخصیتی جامع الاطراف بود؛ اذعان داشت: ایشان در سیاست، اخلاق، عرفان و عبادت جزو سر آمد‌ها و الگو‌های عصر خویش بودند.
 
 
جمالی در ادامه افزود: دانشجویان ما باید به تحقیق و تفحص در مورد زندگی امام بپردازند و ایشان را به عنوان یک انسان تحول‌آفرین در تاریخ که دنیای دوقطبی را متلاشی کرد، بشناسند. 
 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان یزد، در بیان سیره و خط مشی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: ایشان از همان دوران جوانی اهل عبادت و به جا آوردن نماز شب بودند و این بزرگترین عامل برای رشد شخصیت ایشان است.
 
 
وی همچنین ادامه داد: حضرت امام بسیار اهل علم و مطالعه بودند تا جاییکه کتاب‌های مختلفی را نوشتند و شاگردان بسیاری را تربیت کردند که به درجات فقاهت و اجتهاد رسیدند.
 
حجت الاسلام و المسلمین جمالی، زنده نگه داشتن اسلام و حمایت همه جانبه از آن در مقابل دشمنی‌ها را مهمترین توصیه حضرت امام به مردم و مسئولان عنوان کرد و افزود: امام (ره) معتقد بود بزرگترین خدمتی که ما می‌توانیم به امت اسلام کنیم این است که در جوانانمان استقلال فکری و عقیدتی بوجود بیاوریم به نحوی که هیچ وابستگی به بیگانگان نداشته باشند.
 
 
وی ادامه داد: از دیگر نکاتی که حضرت امام بسیار بر آن تاکید داشتند بحث استقلال فکری، معنوی و حتی اقتصادی کشور بود و همواره در توصیه شان خطاب به معلمان، دانشجویان و دانش آموزان بر آن تاکید می‌کردند.
 
وی همچنین حفظ وحدت میان مسئولین و اقشار جامعه را از دیگر توصیه‌های مورد تاکید بنیانگذار جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: حضرت امام (ره) معتقد بود اگر بین همه ارکان جامعه وحدت و هم روشی بوجود بیاید و اختلافات رفع شود شاهد اصلاح رویه در همه بخش‌ها خواهیم بود. 
 
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان یزد در اظهارات پایانی خود بیان داشت: یکی دیگر از مواردی که حضرت امام همواره دانشجویان را به آن توصیه می‌کردند، بحث علم آموزی و کوشش در زمینه علمی و تحصیلی بود؛ و استقلال کشور را در گرو آن می‌دانستند.
 
 
 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها