آخرین اخبار
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
بازدید:۵۱۷
آیت الله «دژکام» گفت: جهاد تبیین به فرموده رهبری در برهه کنونی جز واجبات است و همگان باید این فریضه را به جا آورند.
کد خبر : ۱۴۲۸۶

جهادتبیین در برهه کنونی از واجبات است آیت الله «لطف الله دژکام» خطیب نماز جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه امروز در سومین حرم اهل بیت (ع) اظهار داشت: جهاد تبیین به فرموده رهبری در برهه کنونی جز واجبات است و همگان باید این فریضه را به جا آورند.


نماینده ولی فقیه در فارس خاطرنشان  کرد: رهبری مکرراً بر مسأله اقتصاد مقاومتی تاکید دارند اما ما برنامه‌ای برای اجرای آن طراحی نکردیم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: مسأله اقتصاد مقاومتی را رهبر معظم انقلاب سالهای سال است که مطرح کرده اند و یکی از ارکان مهم آن مردمی سازی اقتصاد است و اگر می خواهیم اقتصادی پایدار باشد مردم باید میدان‌دار آن باشند.

وی مردمی سازی اقتصاد را از الزامات شعار سال که مهار تورم و رشد تولید است دانست و اظهار داشت: اگر مردمی سازی محقق شد، تولید، رشد و تورم مهار می شود و پایه اصلی شعار امسال مردمی سازی اقتصاد است.

آیت الله دژکام خصوصی سازی را تنها یکی از ابعاد مردمی سازی و گوشه ای از این اصل مهم دانست و گفت: از تولیدات خرد تا بزرگ باید توسط مردم میدان داری شود.

وی اضافه کرد: بسیج سازندگی می‌توانند در این راستا نقش آفرین باشد و این نهاد مسأله مردمی سازی را وظیفه اصلی بداند و این مسیر اگر شروع شود تا پایان سال راه حل های اصولی کسب می شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: بسیج دانشجویی در رابطه با معماری اسلامی اخیرا اقداماتی انجام داده که بسیار مهم و اثرگذار بوده است و برای مردمی سازی اقتصاد هم باید چنین همایش ها و رویدادهای بزرگی در فارس برگزار شود.

وی تاکید کرد: جامعه دانشگاهی و دانشجویان به ارایه طرح در مجموعه دانشجویی درباره مردمی سازی اقتصاد هدایت شود و بسیج سازندگی هم به میدان اجرایی کردن طرح ها وارد و الگویی جدید توسط دانشگاهیان برای مردمی سازی اقتصاد ارایه و اجرایی شود.

وی در ادامه به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در هفته پیش رو اشاره کرد و گفت: یکی از پهلوانان بزرگ شیرازی اخیرا فوت کرد و پهلوانی ریشه در فارس و شیراز دارد و وجود احمدابن موسی در شیراز اعتباری به فتوت و پهلوانی در این دیار بخشیده است.

امام جمعه شیراز با تاکید بر پاس داشتن فرهنگ پهلوانی گفت: در پس مشکلات سیاسی و ... جامعه پشتوانه مردمی می خواهد که پهلوانان در این زمینه نقش موثری و بارزی دارند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با بیان اینکه میدان داری اهل فتوت در شیراز در تاریخ شیراز کم نیست،افزود: این قشر باید مورد حمایت قرار گیرند و قطعا فرهنگ مردانگی در این شهر پیشینه غنی دارد.

آیت الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: مردم و خانواده ها باید فرزندان خود را برای ورود به عرصه طلبگی و حوزه تشویق کنند و پوشیدن این لباس به نوعی افراد را به سمت مسیر نیکی سوق می دهد.

وی به روز بزرگداشت مرحوم شیخ صدوق و شیخ کلینی اشاره کرد و گفت: این بزرگداشت ها برای توجه بیشتر به نقش عالمان دینی است و جامعه همیشه به عالم نیاز دارد و عالم‌ها نقش هدایت جامعه به سمت خیر و نیکی را بر عهده دارند.

آیت الله دژکام افزود: حوزه علمیه فارس در هفته پیش رو میزبان همایش بزرگ ملی است و این همایش برای سومین بار در فارس برگزار خواهد شد که حرکتی ارزشمند برای توجه به وظایف فعلی حوزه انقلابی و زمینه سازی ظهور است.

وی به مسأله دشمن شناسی نیز در خطبه اول اشاره کرد و گفت: معاد،قیامت و حیات پس از مرگ ایمان داریم و بعنوان یک محور و اصل دینی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه به دنیای پس از مرگ اشاره کرد و گفت: اروپاییان و جهان غرب هیچ پاسخی برای این موضوعات مهم ندارند و مشخص است که تمدن رقیب ما در این زمینه هیچ جوابی ندارند.

وی تاکید کرد: اکثریت مردم کشور ما مسلمان هستند و برای این پرسش ها هم پاسخ فلسفی و دینی دارند و در این رقابت بین تمدنی قهرمانان بزرگی مثل ملاصدرا، علامه طباطبایی ،مصباح یزدی ،آیت الله جوادی عاملی و ... حرف های زیادی برای گفتن دارند.

انتهای پیام/899000

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها