آخرین اخبار
۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۶
راز عجیب درمان سردرد و یبوست بدون دارو فاش شد
بازدید:۲۶۹
روش ساده و خانگی دکتر زارعیان برای خلاصی از سردرد و یبوست را خودتان امتحان کنید.
کد خبر : ۱۱۶۲۶۹

به گزارش صد آنلاین،سردرد یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که بسیاری از افراد به دلایل مختلفی از جمله یبوست، با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. طب سنتی راهکارهای موثری برای مقابله با این مشکل دارد و دکتر محمدعلی زارعیان، پزشک متخصص طب سنتی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد توضیحاتی درباره نحوه مقابله با سردردهای مرتبط با یبوست ارائه داده است.

 

دکتر زارعیان می‌گوید کسانی که از یبوست رنج می‌برند و به طور مکرر دچار سردرد می‌شوند، باید در رژیم غذایی خود تغییراتی ایجاد کنند. او توصیه می‌کند که افراد سردمزاج از خیسانده انجیر و خاکشی و افراد گرم مزاج از خیسانده آلو و میوه‌های آبکی برای بهبود یبوست خود استفاده کنند.

 

همچنین، در هنگام سردرد باید از مصرف غذاهای نفاخ، دیرهضم و بخارانگیز همچون پیاز، سیر و تره، همچنین غذاهای ترش و لبنیات مثل شیر و دوغ خودداری کرد.

اهمیت ماساژ و پاشویه در کاهش سردرد

 

یکی از توصیه‌های مهم دکتر زارعیان برای کاهش شدت سردرد، ماساژ دست‌ها، پاها و عضلات گردن به همراه پاشویه با آب نسبتا داغ است. به گفته وی، این روش کمک می‌کند تا از مصرف زیاد داروهای مسکن جلوگیری شود و در بسیاری از موارد تاثیرات مثبت فوری داشته باشد. پاشویه و ماساژ به طور طبیعی باعث آرامش بدن و در نهایت کاهش درد می‌شود.

 

نحوه صحیح ماساژ و پاشویه

 

برای اینکه ماساژ تاثیر بیشتری داشته باشد، دکتر زارعیان توصیه می‌کند که پاها در تشتی قرار داده شود و آب نسبتا داغ روی زانوها ریخته شود. در حین این کار، باید پاها از بالا به پایین ماساژ داده شوند. افزودن موادی مانند نمک، فلفل یا خردل به آب نیز باعث افزایش تاثیر پاشویه می‌شود. او توصیه می‌کند که این ماساژ به نحوی انجام شود که پوست پاها سرخ شود اما پوسته پوسته نشود.

 

در ادامه، دکتر زارعیان بیان می‌کند که هدف اصلی این روش درمانی آرام کردن بیمار و ایجاد حس خوشایندی است که ممکن است به خواب عمیق منجر شود. خواب در زمان سردرد می‌تواند عاملی کلیدی در بهبود سریع‌تر باشد.

 

چرا استفراغ در سردرد مفید نیست؟

 

یکی از باورهای رایج مردم این است که استفراغ کردن می‌تواند به تسکین سردرد کمک کند. اما دکتر زارعیان با رد این عقیده بیان می‌کند که استفراغ نه تنها سودمند نیست، بلکه در بیشتر مواقع به بیمار آسیب می‌رساند. او تنها استثنایی که ممکن است استفراغ مفید باشد را زمانی می‌داند که پری معده عامل اصلی سردرد باشد.

 

به طور کلی، روش‌های طبیعی و سنتی درمان سردرد به همراه ماساژ و پاشویه با آب نسبتا داغ، گزینه‌هایی کم‌خطرتر و موثرتری نسبت به مصرف مکرر داروهای مسکن به حساب می‌آیند.

 

راه‌های پیشگیری از سردردهای ناشی از یبوست

 

برای پیشگیری از سردردهای مکرر به ویژه سردردهایی که ناشی از یبوست هستند، باید به رژیم غذایی خود توجه ویژه‌ای داشته باشیم. مصرف ملین‌های طبیعی مانند خیسانده انجیر و آلو به همراه تنظیم عادات غذایی می‌تواند به بهبود روند گوارش کمک کرده و از بروز مشکلاتی مانند سردرد جلوگیری کند.

 

اهمیت پرهیز از برخی غذاها هنگام سردرد

 

در زمان بروز سردرد، باید از مصرف غذاهای سنگین و بخارانگیز مانند پیاز، سیر، تره و غذاهای ترش خودداری کرد. این غذاها نه تنها هضم را مشکل‌تر می‌کنند بلکه باعث تشدید سردرد نیز می‌شوند. همچنین، دکتر زارعیان توصیه می‌کند در این دوران از انجام حرکات سنگین و خشم نیز دوری کنید، زیرا این عوامل نیز می‌توانند به افزایش درد منجر شوند.

 

با توجه به توصیه‌های طب سنتی، روش‌های طبیعی مانند ماساژ، پاشویه و اصلاح رژیم غذایی می‌تواند به عنوان راهکاری موثر و بدون عوارض جانبی برای درمان سردردهای ناشی از یبوست در نظر گرفته شود. این روش‌ها نه تنها به بهبود سردرد کمک می‌کنند، بلکه با کاهش نیاز به داروهای مسکن، از مشکلات جانبی مصرف این داروها جلوگیری می‌کنند.

شما می‌توانید نظرات و تحلیل‌های خود را درباره روش‌های طبیعی درمان سردرد با ما در میان بگذارید. آیا تجربه‌ای در استفاده از این روش‌ها داشته‌اید؟ نظرات خود را در صد آنلاین به اشتراک بگذارید.

مجید منتظری
نویسنده:
مجید منتظری
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها