آخرین اخبار
۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
کد خبر : ۹۹۳۲۴

شفقنا- ترامپ خواستار پرداخت حق الزحمه دفاع از سوی تایوان شد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا- رویترز نوشت: دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا، به »بلومبرگ بیزینس ویک« گفت که تایوان باید هزینه دفاع خود را به ایالات متحده بپردازد.

ترامپ در این گفتگو گفت:‌ من مردم تایوان را به خوبی می شناسم، بسیار به آنها احترام می گذارم. آنها حدود 100 درصد از تجارت تراشه های ما را در اختیار گرفتند. من فکر می کنم، تایوان باید برای دفاع به ما پول بدهد. آنها اکنون هیچ پولی به ما نمی‌دهند.

ایالات متحده مهم ترین حامی بین المللی و تامین کننده تسلیحات تایوان است، اما برخلاف آنچه واشنگتن با کره جنوبی و ژاپن دارد، هیچ توافق رسمی دفاعی با تایوان ندارند. با این حال، ایالات متحده طبق قانون موظف است که تایوان را برای دفاع از خود تجهیز کند.

چو جونگ تای، نخست‌وزیر تایوان، در پاسخ به اظهارات ترامپ، گفت که تایوان و ایالات متحده علی‌رغم فقدان روابط رسمی، روابط خوبی با هم دارند و تایوان به طور پیوسته بودجه دفاعی خود را تقویت کرده و مسئولیت خود را در قبال جامعه بین المللی نشان داده است. چو جونگ تای، نخست‌وزیر تایوان، در پاسخ به اظهارات ترامپ، گفت که تایوان و ایالات متحده علی‌رغم فقدان روابط رسمی، روابط خوبی با هم دارند و به تقویت دفاع خود اختصاص داده‌اند.
وی به خبرنگاران در تایپه گفت: «تایوان به طور پیوسته بودجه دفاعی خود را تقویت کرده و مسئولیت خود را در قبال جامعه بین المللی نشان داده است.

گفتنی است چین تایوان را جزیی از قلمروی خود دانسته و بر بازگشت آن به خاک اصلی حتی به زور تاکید دارد. آمریکا نیز اصلی ترین حامی تایوان در برابر چین است و قول داده در صورت حمله از این جزیره دفاع کند.

این خبر را در رویترز ببینید

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها