آخرین اخبار
۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵
بازدید:۷۵
 سردار «اسلامی» با اشاره به این که ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس گنجینه‌ای ارزشمند برای خلق آثار فاخر هنری است؛  گفت: هفت اثر برگزیده استان البرز به هشتمین دوره جشنواره ملی فانوس راه یافتند.
کد خبر : ۹۶۸۱۷

سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز، در گفت‌وگو با  دفاع‌پرس از البرز، از ارسال هفت اثر برگزیده این استان در بخش‌های سرود، پادکست، فیلم داستانی، مستند، نمایش رادیویی، متن نمایشنامه و نماهنگ به هشتمین دوره جشنواره ملی فانوس خبر داد.

 


وی با اشاره به اینکه این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین پاسداشت رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس برگزار می‌شود، اظهار داشت: استان البرز همواره در عرصه فرهنگی و هنری، در زمینه تولید آثار فاخر مرتبط با دفاع مقدس، پیشرو بوده و در این دوره از جشنواره نیز شاهد حضور فعال هنرمندان و تولیدکنندگان این استان بوده‌ایم.

اسلامی افزود: داوری آثار ارسالی به این جشنواره در سطح استان انجام و هفت اثر برتر در بخش‌های مختلف انتخاب و به دبیرخانه جشنواره ملی فانوس ارسال شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش و همت هنرمندان و فرهیختگان استان، شاهد موفقیت‌های چشمگیری برای این استان در هشتمین دوره جشنواره ملی فانوس باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز ضمن دعوت از هنرمندان سراسر کشور برای خلق آثار فاخر با موضوع دفاع مقدس و مقاومت، تصریح کرد: ما مفتخریم که در کشوری زندگی می‌کنیم که حماسه‌های بزرگی را در دوران دفاع مقدس به ثبت رسانده است. رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در این دوران، گنجینه‌ای ارزشمند برای خلق آثار فاخر هنری است.

وی با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، رسالتی مهم بر عهده همه ما است، از هنرمندان در تمامی رشته‌های هنری دعوت کرد تا با خلق آثار فاخر، نقش مهمی در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و انتقال پیام‌های ارزشمند دفاع مقدس به نسل‌های آینده ایفا کنند.

سرداراسلامی همچنین از آمادگی این اداره کل برای حمایت از هنرمندان در خلق آثار فاخر با موضوع دفاع مقدس و مقاومت خبر داد و خاطرنشان کرد: ما در این مسیر، در کنار هنرمندان خواهیم بود و از ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه آنها حمایت خواهیم کرد. "

 هشتمین دوره جشنواره ملی فانوس به منظور پاسداشت رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب‌های مختلف هنری و رسانه‌ای برگزار می‌شود.

 

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها