آخرین اخبار
۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰
دست رد فیفا به طلبکار استقلال
بازدید:۳۵۳۳
استقلال برای بستن یکی از پرونده‌های قدیمی خود حداقل تا روزهای پایانی ماه جاری فرصت دارد.
کد خبر : ۹۴۴۳۱

استقلال با پیگیری‌های مداوم و ارسال لایحه دفاعیه برای دادگاه عالی ورزش توانست پیرامون پرونده عزیزبک آمانوف بخش قابل ملاحظه‌ای از مطالبات مدنظر این ملی پوش ازبکستانی که زمستان سال ۱۴۰۱ از جمع آبی‌پوشان جدا شد را کاهش بدهد و او حکمی علیه طرف ایرانی گرفت که میلیاردها تومان پایین‌تر از حد انتظارش بود.


نکته جالب توجه اینجاست که عزیزبک برای رسیدن به هدفش با یک وکیل انگلیسی قرارداد بست و تصور می‌کرد کار را به سرانجام خواهد رساند اما نتوانست در رسیدن به اهدافش به طور کامل موفق شود و از یک بابت دیگر نیز شرایط به نفع استقلال شد. با توجه به اینکه احکام دادگاه عالی ورزش برای فیفا هم جنبه اجرایی دارد، وکیل انگلیسی عزیزبک آمانوف خیلی روی این مسئله مانور کرده بود تا بلافاصله پس از گرفتن حکم علیه استقلال، پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه را هم ببندد و می‌خواست بلافاصله پس از گرفتن حکم علیه استقلال، پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه را هم ببندد و طرف ایرانی را برای پرداخت زودهنگام مطالبات تحت فشار بگذارد ولی دادگاه عالی ورزش چنین کاری را انجام نداد و در نامه‌ای که برای فیفا ارسال کرده است، قاطعانه قید کرد.

پنجره نقل و انتقالاتی استقلال به رغم صدور حکم مذکور، باز بوده و اگر باشگاه ایرانی تا روزهای پایانی تیر ماه یا حداکثر هفته اول مرداد مطالبات عزیزبک آمانوف را نپردازد آنگاه مکانیزم بستن پنجره نقل و انتقالاتی استقلال فعال می‌شود. به این ترتیب استقلالی‌ها فعلاً هیچ مشکلی بابت ثبت قرارداد بازیکنان جدید خود ندارند و حتی اگر پول عزیزبک آمانوف پرداخت نشود، آنها تا پایان تیر ماه می‌توانند تمام بازیکنانی که مد نظر قرار گرفته اند و توافق پیرامونشان انجام شده است را ثبت کنند.

عزیزبک آمانوف بر اساس حکمی که در دادگاه تجدید نظر گرفت، چیزی حدود ۱۸ میلیارد تومان از استقلال طلبکار است. البته اینطور که شنیدیم وکیل انگلیسی به او وعده داده بود در ازای بستن پنجره نقل و انتقالات استقلال پول او را زودتر زنده می‌کند و در کنارش، دستمزد بیشتری دریافت خواهد کرد ولی عملاً در رسیدن به هدف خود حداقل تا به امروز ناکام مانده و فیفا علی رغم وعده این وکیل به بازیکن اسبق استقلال، حاضر به محروم کردن استقلال از نقل و انتقالات تابستانی نشد.

21025/غ

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها