آخرین اخبار
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸
بازدید:۲۵۴۵
چمران گفت: شهید مصطفی چمران برای اولین‌بار در تاریخ در ارتفاعات لبنان تانک‌های اسرائیلی که برای سرکوب مردم لبنان آمده بودند را با سلاح‌های دستی منهدم کرد و این مسئله در تاریخ مسکوت مانده است.
کد خبر : ۹۳۴۴۳

 آیین بزرگداشت عارفِ مجاهد و دانشمند وارسته شهید «مصطفی چمران» عصر امروز (چهارشنبه، ۳۰ خردادماه) با حضور امیر سرلشکر «عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش و «مهدی چمران» رئیس شورای شهر تهران در حوزه هنری برگزار شد.

 

 

لزوم تبیین مبارزات شهید چمران در برابر رژیم صهیونیستی

مهدی چمران در این مراسم یاد رئیس‌جمهور شهید و همراهانشان را گرامی‌داشت و اظهار داشت: پیش از حادثه‌ای که برای رئیس‌جمهور شهید رخ داد بنده شخصا فکر می‌کردم در آینده یک انتخابات ساده و راحتی داریم چراکه رییس‌جمهوری داشتیم که بین مردم، همراه مردم، پرکار و پرتلاش، خالص و خالصانه برای مردم کار می‌کرد و سعی داشت گره‌های مردم را باز کند.

وی گفت: شهید رئیسی روابط‌مان را با همسایگان بهبود بخشید و ما را در مناسبات بزرگ بین‌المللی شریک کرد و بخاطر این خدمات فکر می‌کردم قطعا مردم ایشان را برای ریاست‌جمهوری آینده برمی‌گزینند ولی خداوند چنین مقدر نکردند و در نهایت چنین نشد و این حادثه رخ داد و ایشان به شهادت رسید و همه بافته‌های من پنبه شد. و خداوند قضا و قدر و قدرت خودش را به خوبی نشان داد و این اتفاقات یعنی اینکه بدون توکل و توسل به‌خدا نمی‌توانیم انتظاری داشته باشیم و هرچه امیدی داریم باید به سوی خدای بزرگ باشد و آنچه ایشان می‌پسندند را بپسندیم.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه به تشریح ویژگی‌های شهید چمران پرداخت و عنوان کرد: چمران عارفی بزرگ، رزمنده‌ای شجاع و دانشمندی کم‌نظیر و هنرمندی لطیف طبع و مدیری مدبر بود که هرکجای دنیا رفت سازمانی را به‌وجود آورد. او در درجه اول یک دانشمند بزرگ علم فیزیک الکترونیک بود که در دانشکده مهندسی شاگرد ممتاز بود و سپس به آمریکا اعزام شد و بعد در آمریکا ابتدا در تگزاس و کالیفرنیا دکتری خودش را دریافت کرد.

  • چمران خاطرنشان کرد: شهید چمران واقعا یک دانشمند بزرگ بود که در ردیف دانشمندان بزرگ کشورمان و مشاهیر بوده و هست. او موجب جهش بزرگی در علم فیزیک پلاسما شد. یک مبارز سیاسی بود و در تمام طول تحصیل علاوه بر مطالعات دینی، مبارزات انقلابی داشت که خودش می‌گفت همیشه من پیشتاز مبارزات به ویژه بعد از کودتای ننگین ۲۸ مرداد بودم و بسیاری از مبارزات را در دانشکده فنی مدیریت می‌کرد.

وی شهید چمران را یک عارف در میدان دانست و ادامه داد: اولین کتاب شهید چمران با عنوان بینش و نیایش را در خوزستان تنظیم و چاپ کردیم. عرفان چمران به آمادگی او برای شهادتش می‌افزود. مدیر و دانشمندی که یک رزمنده و جنگجوی توانا بود. بله او بعد از اموزش‌های نظامی در مصر به لبنان رفت و هشت سال در مقابل اسرائیل جنگید.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: چمران هرجا بود سازمان تشکیل می‌داد و برای اولین‌بار در تاریخ در ارتفاعات لبنان که تانک‌های اسرائیلی برای سرکوب مردم لبنان آمده بودند با سلاح‌های دستی به تانک‌های اسرائیلی حمله و تمام آن‌ها را در ارتفاعات لبنان نابود کردند و این مسئله در تاریخ مسکوت مانده است چون فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها و سوری‌ها کسی نمی‌خواست از این ماجرا اطلاع داده شود اما عکس‌های مرحوم حاج احمد خمینی در کنار این تانک‌ها ثبت شده است.

چمران با تاکید براینکه کسی که آماده شهادت است، شجاع‌ترین است، عنوان کرد: رزمندگان ما در جنگ چون آماده شهادت بودند، شجاع بودند. شهید چمران یک سیاستمدار مهم بود؛ یاسر عرفات و دیگر رهبران سیاسی از ایشان مشورت می‌گرفتند. قبل از جنگ ایشان هشدار داد که صدام قصد حمله به ما را دارد و چندصد نفر را خودش شخصا آموزش نظامی داد که جنگ شروع شد. شهید چمران یک حکم دریافت کرد که لشکر ۱۰ هزار نفری تشکل دهد و می‌گفت باید نیروهای داوطلب را آموزش و سازمان تشکیل دهیم تا آماده حوادث غیرمترقبه باشیم و ستاد جنگ‌های نامنظم را در همین مسیر ایجاد کرد و دشمن را خوزستان زمین‌گیر و عقب نشاند.

انتهای پیام/ 1s21

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها