آخرین اخبار
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۰
بازدید:۱۸۷
صد انلاین | کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: قانون برای اجرا است و اگر کسی قانون را قبول نداشته باشد نباید خود را برای مسئولیتی پیشنهاد دهد.
کد خبر : ۹۲۲۸۳

به گزارش صد آنلاین ،  علیرضا زاکانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری که امشب از شبکه خبر پخش شد، گفت: 4 دوره نماینده مجلس بودم یک دوره از اواسط به شهرداری تهران رفتم و سه دوره کامل بودم علاوه بر اینکه با سه برنامه از نزدیک مواجه بودم البته برنامه چهارم در مجلس ششم تصویب شد اما ما در مجلس هفتم دیدیم که مشکلات اساسی دارد البته مبانی آن اشکالاتی داشت که خودشان آن را خمیر کردند اما در بند الف ماده 3 دلاری کردن نرخ انرژی را ایجاد می کرد و یک عمل بدون بیهوشی اقتصادی کشور بود و کشور را بهم می ریخت، ما آن را اصلاح کردیم.

 

 

 

 

 

 

وی ادامه داد: در برنامه پنجم مداخله داشتیم و دربرنامه ششم به دلیل اینکه آقای روحانی برنامه را نیاوردند بنده مسئولیت تدوین پیش نویس برنامه ششم را متولی شدم و این ماموریت در کمیسیون تلفیق به من واگذار شد. در مجلس یازدهم بنده توفیق داشتم در مرکز پژوهش ها باشم به عنوان اصلی ترین مرکز برنامه نویسی باشم لذا هم به برنامه های قبل اشراف دارم و هم در برنامه نویسی شرکت داشتم و به برنامه هفتم اشراف داشتم.

وی ادامه داد: الان در جهان نوع برنامه ریزی به گونه است که به صورت متداول مورد بازنگری قرار بگیرد اما این برنامه مفید است و باید به آن پایبند بود. اگر نیاز باشد البته اگر نیاز به اصلاحیه داشت می توان از طریق مجلس اقدام کرد. 

زاکانی ادامه داد: قانون برای اجرا است و اگر کسی قانون را قبول نداشته باشد نباید خود را برای مسئولیتی پیشنهاد دهد. این قانون محصول دولت آقای رییسی و مجلس یازدهم است و امروز که در آستانه دولت چهاردهم هستیم ومجلس دوازدهم هم شروع شده مهمترین کار عملیاتی کرد این برنامه در بسته های یکساله است و انعکاس آن در بودجه سالانه. اما پایبندی به برنامه برای ما یک اصل است. دولت بنده دولت خدمت است و ما در این دولت معیشت مردم و رفع مشکلات مردم را دنبال می کنیم در کنار آن توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور به تبع اولویت بندی برای ما موضوعیت دارد.  علاوه براینکه بر مبنای شاخص عدالت و علم و فناوری امکانی فراهم می شود که برنامه را با همه توانمندمی ها و ظرفیت های کشور اجرا کرد. 

وی درباره اجرای دقیق برنامه هفتم تصریح کرد: برنامه نوشته می شود اما کمتر به اقتضائات اجرایی آن توجه می شود علاوه براینکه در مسیر اجرای برنامه با فساد و مجریان غیرمعتقد به این برنامه ها مواجه هستیم و چون برنامه ها مقیاس و ملاک مشخصی ندارد تنبیه و تشویق برای عدم اجرای آن مشخص نیست. نوشتن برنامه یک بخش است اما اجرای آن بسیار مهم و اساسی است و همه حرف ها ی خوب را نمی شود یکجا اجرا کرد و نیاز به اولویت بندی دارد و رییس جمهور باید حواسش باید که پایین دستی ها کلاه سر او نگذارند و می شود امکانی را فراهم کرد که از فرصت های زمانی و منابع خودمان بهترین استفاده را داشته باشیم و مشخص شود که چه کسی چه مسئولیتی از برنامه را برعهده دارد و با چه منابعی با ید آن را اجرا کند و باید کل سیستم را نسبت به اجرای برنامه پاسخگو کنیم ما در شهرداری تهران بیش از 70 درصد برنامه چهارم را اجرا کردیم. برنامه را می شود اجرا  کرد اما مجری خوب می خواهد .

وی تصریح کرد: برنامه اگر با استفاده از توانمندی های موجود کشور طراحی و اجرا شود و بالاترین توانمندی موجود کشور مردم و نیروی انسانی کشور به ویژه نخبگان هستند بنابراین به راحتی این برنامه قابل اجرا است هدف 8درصد هدف معقولی است دهه 90 دهه عبرت ما است رشد اقتصادی صف ردردصد بوده است بخش هایی منفی و بخش های مثبت و میانیگین آن صفر بود با بسیج همه امکانات کشور و برنامه ریزی دقیق با تکیه به مردم می توان برنامه را اجرا کرد برای پیشرفت کشور نیازمند پیشران هستیم که تولید را بر مدار خود مدیریت کنند. در کشور فرصت و تهدیداتی وجود دارد برای ساختن یک ظرفیت جدید در جامعه باید یک تعامل جدی در جامعه کرد بخش دوم ناظر بر چیرگی و غلبه بر بروکراسی و دویان سالاری است دولت باید دست نیاز خود را به سووی مردم دراز کند اصل 100 موضوع استفاده دولت ملی از دولت محلی است. شوارها و شهرداری ها می توانند ظرفیت فراوانی را در اختیار دولت بگذارند ما در تهران حرکت کردیم و در چند مورد با دولت آقای رییسی هماهنگی ویژه شد که توانستیم توسعه خدمات خودمان را داشته باشیم به طور مثال 203 هزار واحد مسکونی در تهران در 92 نقطه شروع شد کمک می کند به تولیدکشور و اشتغال و به اینکه رشد اقتصادی یک رشد معنادار شود نیازمند بسته های مشخصی هستیم که درخصوص رفع موانع وتسهیل در تولید این امکان و توسعه را داشته باشد مانند زمان دفاع مقدس به اعتقاد بنده تولیددر راس امور است و می توان یک بسیج همگانی را شکل داد و به مردم تکیه کرد. تولید در رأس امور است و می‌توان به مردم تکیه کرد. 

زاکانی درباره ریشه کن کرد فقر و عدالت و ضریب جینی گفت: زمانی که آقای رئیسی دولت را تحویل گرفتن ضریب جینی ۳۹/۶ درصد اما به ۳۸ درصد رسید. ما یک بسته رفاه در نظر گرفتیم. ۱۰۰ درصد مردم بیمه، ۷۰ درصد بیمه تکمیلی و ۴۰ درصد درمان رایگان می‌شوند، مانند کودکان زیر ۷ سال که در دولت آقای رئیسی محقق شد، یعنی بیماران در کنار درد بیماری، درد بی‌پولی نکشند. 

وی ادامه داد: در این بسته‌ها امکانی فراهم شده است ۷۰ درصد از فقر مطلق نجات پیدا کنند. ما قرار است جای ماهی دادن، ماهی گرفتن یاد بدهیم. 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به موضوع یارانه‌ها بیان کرد: توزیع عادلانه انرژی می‌توانیم اتفاق خوبی رقم بزنیم. من پزشک هستم به جای این‌که دماسنج خودم را در جیب ثروتمندان بگذارم به نیازمندان می‌دهم. 

وی درخصوص اقداماتش در حوزه مسکن بیان کرد: ۲۶ میلیون خانوار داریم، یک چهارم این‌ها خانه ندارند و چیزی حدود ۳۷ درصد می‌شود. در تهران ۵۱ درصد اجاره‌نشین هستند و امید ندارند خانه دار هستند. ظرف ۴ سال دغدغه خانوارها را درخصوص مسکن برخواهم داشت.

شهردار تهران عنوان کرد: با تصمیم و اراده کل کشور می‌شود یک کارگاه ساختمانی، به جای سالی ساخت یک میلیون مسکن که قانون است ، مردم می‌توانند ۱۰ میلیون مسکن بسازند.‌با بسته‌های تشویقی بافت فرسوده و پلاک‌های ناپدار می‌توان تحول ایجادکرد. عده‌ای می.خواستند کشور را گران کنند، در دولت ماقبل آقای رئیسی افتخار می‌کردند مسکن نخواستند.
وی درباره تامین امنیت غدایی عنوان کرد: وقتی ما ندانیم با چه چیزی مواجه هستیم نمی‌توانیم برنامه ریزی کنیم. یه روز پیاز زیاد می‌کارند روی دست کشاورز می‌ماند، یک روز کم می‌کارند سفره مردم خالی می‌شود.باید اطلاعات درست باشد. باید هوشمندسازی در بخش کشاورزی و دامداری داشته باشیم. شب عید امسال ۵هزار تن میوه قراردادی گرفتیم از کشاورز و دلال را حذف کردیم.بله دلال‌ها ناراحت شدند اما مردم باید در آسایش و آرامش باشند.

 

 

 

 

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها