به گزارش خبرنگار شهری صد آنلاین، سید احمد علوی، رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، به ابعاد گسترده و تأثیرگذار تشکیل «شرکت گردشگری تهران» بر زیست شهری پایتخت پرداخت.
دکتر علوی ضمن اشاره به اینکه تشکیل شرکت گردشگری تهران، یک «تحول جامع برای پایتخت» است، تأکید کرد که منافع این شرکت بسیار فراتر از دستاوردهای اقتصادی صرف خواهد بود.
وی در این خصوص نوشت:
«تشکیل شرکت گردشگری تهران، تحولی جامع برای پایتخت است. این شرکت با مدیریت یکپارچه و سهامداری پویا، منافعی فراتر از اقتصاد صرف همچون درآمدزایی و اشتغال به همراه دارد.»
رئیس کمیته گردشگری شورا، در ادامه سخنان خود، بر بُعد اجتماعی، فرهنگی و روانی این تأسیس مهم تمرکز کرد و تأثیر آن بر کیفیت زندگی شهروندان را اینگونه برشمرد:
«از جمله منافع حیاتی این شرکت میتوان به ارتقاء شاخصهای سلامت روان، تقویت روابط اجتماعی، افزایش بهرهوری و تضمین کیفیت زندگی فرهنگی شهروندان اشاره کرد.»
به این ترتیب، به نظر میرسد شرکت گردشگری تهران با هدف ایجاد یک مدیریت یکپارچه در حوزه گردشگری پایتخت، علاوه بر تقویت بنیه اقتصادی، به دنبال ارتقای سطح فرهنگی و بهبود شاخصهای روانی شهروندان نیز هست.