۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۸
پای کدام مجری‌های تلویزیون به پرونده فساد فوتبال باز شد؟ / اسامی داوران و بازیکنان متخلف رسانه‌ای شد؟
بازدید:۲۴۱۳۷
صد آنلاین | تازه ترین اخبار و جزئیات در خصوص پرونده بزرگ فساد در فوتبال ایران، دستگیری و احضار افراد مرتبط با این پرونده و پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان منتشر شد. پای دو مجری صداوسیما هم به پرونده فساد مالی فوتبال ایران باز شد.
کد خبر : ۹۱۲۱۶

به گزارش صد آنلاین ،   آخرین اخبار و جزئیات در خصوص پرونده بزرگ فساد در فوتبال ایران، دستگیری و احضار افراد مرتبط با این پرونده و پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان اعلام شد.

 

 

 

پای کدام مجری‌های تلویزیون به پرونده فساد فوتبال باز شد؟ / اسامی داوران و بازیکنان متخلف رسانه‌ای شد؟

 

پای دو مجری صداوسیما هم به پرونده فساد مالی فوتبال ایران باز شد افشاریان در زندان از تنهایی درمی‌آید!به احتمال زیاد در هفته پیش‌رو، تعداد زندانیان فساد در فوتبال افزایش خواهد یافت. رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال گفت: پرونده مربوط به تخلفات فوتبالی مس رفسنجان در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، مفتوح به رسیدگی است و نتیجه آن، پس از تکمیل تحقیقات، اطلاع‌رسانی می‌شود. یونس اسدی مقدم، رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال درباره موضوعات مرتبط با پرونده باشگاه مس رفسنجان اظهار کرد: پرونده مربوط به تخلفات فوتبالی این باشگاه وفق قوانین و مقررات فوتبالی در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران مفتوح به رسیدگی است و در این راستا افراد مرتبط با موضوع در چند جلسه احضار شده‌اند و از آنها تحقیق و بازجویی به عمل آمده است. به محض تکمیل تحقیقات و صدور رای، نتیجه به مردم شریف و اهالی فوتبال اطلاع رسانی خواهد شد. او افزود: ضمنا از تمامی اهالی فوتبال و رسانه‌ها تقاضا می‌شود در راستای حراست و حفاظت از حیثیت فوتبال و برخورد قانونی و قاطع با متخلفین، چنانچه اسناد و مدارک معتبری را به این مرجع درباره فساد ارائه کنند، ضمن تقدیر و تشکر از گزارش دهندگان به صورت قاطع با متخلفین برخورد قانونی انجام می‌شود. اسدی مقدم افزود: قابل ذکر است افراد حقیقی و حقوقی که در حوزه فوتبال در روز‌های اخیر در فضای مجازی شایعات و گزارش‌های غیرواقع و کذب که باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود را منتشر کرده‌اند، از طریق مراجع صالحه تحت پیگرد قرار خواهند گرفت. افزایش زندانیان پرونده فساد در فوتبال ایران پس از دستگیری و زندانی شدن «خداداد افشاریان» رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال، پرونده فساد کماکان به صورت جدی دنبال می‌شود و شنیده‌ها حاکی‌ است، به زودی یک متهم دیگر روانه زندان خواهد شد. برخی اخبار از دستگیری دیگر افراد دخیل در این پرونده در هفته آتی حکایت دارند. «س. م» یکی از متهمین این پرونده است و در گام اول او نیز تا زمان دادگاه به زندان منتقل خواهد شد. گفته می‌شود پرونده فساد در فوتبال گسترده‌تر خواهد شد و شایعات از دخالت برخی باشگاه‌های بزرگ و همچنین صنعتی در فساد فوتبال خبر می‌دهند. این اتفاق در حالی رخ داده است که شاید برخی مدیران فدراسیون فوتبال نیز در اینباره احضار شوند و شخص اول فدراسیون فوتبال در ابتدای این تحقیق وتفحص قول همکاری با مراجع قضایی را داده است و احتمال می‌رود باز هم برای ادای برخی توضیحات به مراجع قضایی احضار شود. برخی رسانه‌ها نوشتند: دو عضو سازمان لیگ نیز در ارتباط با فساد که در دوره‌های متوالی شکل گرفته است به دادگاه احضار و راهی زندان می‌شوند. همچنین برخی داوران و تعدادی از باشگاه‌ها در مورد پرونده رشوه و فساد در فوتبال مورد تحقیق و بازرسی قرار خواهند گرفت. پای جواد خیابانی به پرونده فساد در فوتبال باز شد کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال از دعوت از جواد خیابانی، مجری تلویزیون به این کمیته خبر داد. کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال اعلام کرد: «جواد خیابانی، مجری محترم شبکه سه سیما جهت ارائه اسناد و مدارک مورد ادعای مستند و به عنوان مطلع به این کمیته دعوت می‌شود. جواد خیابانی چند روز پیش در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که می‌داند چه داوران و بازیکنانی پول دریافت می‌کنند، اما اسامی آنها را رسانه‌ای نکرد.» دستگیری یکی از مدیرات پیشین سازمان لیگ در پرونده فساد در فوتبال یکی از مدیران پیشین سازمان لیگ فوتبال ایران در پرونده فساد بازداشت شد.

 

 

 

 

 

 

«فریبرز محمودزاده» که یکی از متهمان پرونده فساد در پرونده باشگاه مس رفسنجان است، روز شنبه «19 خرداد» بازداشت شد. محمودزاده در سالی که مس رفسنجان به لیگ برتر صعود کرد، مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته اول فوتبال بود. او سال گذشته به عنوان مشاور مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شده بود. «خداداد افشاریان» رئیس سابق کمیته داوران نیز روز چهارشنبه گذشته به همین علت بازداشت شد. برای دیگر متهم این پرونده که فردی رسانه‌ای است قرار بازداشت صادر شده بود اما وی با قرار وثیقه میلیاردی آزاد شده است. پرونده مس رفسنجان مربوط به سالی است که این تیم از لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود کرد و رسیدگی به این پرونده همچنان ادامه دارد.     بعد از بازداشت خداداد افشاریان، حکم جلب سهیل مهدی و فریبرز محمودزاده هم صادر شد افشین عبداللهیان و رضا جاودانی، دو مجری صداوسیما  یکی از کارمندان فدراسیون فوتبال ایران روز پنجشنبه ۱۷ خرداد خبر داد که در ادامه گسترده‌تر شدن دامنه پرونده فساد در فوتبال، حالا برای افشین عبداللهیان و رضا جاودانی، دو کارمند و مجری صداوسیما، فریبرز محمودزاده، معاون مهدی تاج و مهدی هژبری، معاون سابق ارتباطات باشگاه استقلال، نیز به اتهام دریافت و پرداخت رشوه و تبانی برای تغییر نتایج بازی‌ها، پرونده قضایی تشکیل شده است. او توضیح داد: «رضا جاودانی، کارمند صداوسیما که عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال است، به اتهام تبانی و دریافت رشوه از علی خطیر، مدیرعامل سابق استقلال، به منظور رفع‌ورجوع موضوع پرداخت مبالغ پنهانی به بازیکنان با هدف رعایت سقف قراردادها در این باشگاه علی‌رغم کذب بودن، احضار شده است و تحت پیگرد قضایی قرار دارد. علاوه بر این، افشین عبداللهیان، مجری شبکه ورزش هم که در دو سال اخیر در باشگاه‌های فولاد خوزستان، شمس‌آذر قزوین و حالا در استقلال تهران سمت‌های اجرایی داشت و دارد، به اتهام دلالی، پرداخت و دریافت مبالغ غیرقانونی و تبانی برای تغییر نتایج فوتبال در آستانه بازداشت است. مهدی هژبری نیز به اتهام مشارکت در همین پرونده احضار شده است.»

 

 

 

 

 

 

 

 

این در حالی است که علیرضا خانی، عضو برکنارشده هیئت‌مدیره باشگاه استقلال تهران، هم روز چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها ، افشا کرد که علی خطیر و فرشید سمیعی، سرپرست فعلی استقلال، در چندین قرارداد با بازیکنان و کادر فنی به جعل مدارک و ثبت اعداد غیرواقعی در سازمان لیگ متهم‌اند و به‌‌عنوان مثال، قرارداد ۷.۵ میلیارد تومانی با مهدی هاشمی‌نسب با عدد غیرواقعی ۵۰ میلیون تومان، قرارداد ۲۰ میلیارد تومانی با سعید مهری با عدد ۱۶۰ میلیون تومان و قرارداد ۱۵ میلیارد تومانی با خالدآبادی، دروازه‌بان دوم آبی‌ها، با عدد جعلی چهار میلیارد تومان ثبت شده تا از سقف قراردادها که ۳۲۵ میلیارد تومان بوده است، عبور نکنند. همچنین در شرایطی که روز چهارشنبه خبر بازداشت خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال، و صدور حکم جلب پژمان راهبر، سردبیر وب‌سایت ورزش۳، به اتهام دریافت رشوه و مشارکت در پرونده فساد فوتبال ایران منتشر شد، اکنون این کارمند فدراسیون فوتبال ایران به ایندیپندنت می‌گوید قرار قضایی بازداشت سهیل مهدی، مسئول برکنارشده برگزاری مسابقات در سازمان لیگ، و همچنین فریبرز محمودزاده که سال‌ها مسئولیت بخش مسابقات لیگ آزادگان و سپس مدیر نقل‌وانتقالات سازمان لیگ فوتبال ایران بود، هم صادر شده است.

 

 

 

 

 

 

مهدی تاج آبان‌ ۱۴۰۲ فریبزر محمودزاده را با ارتقای جایگاه، به عنوان مسئول پیگیری‌های ویژه امور حقوقی فدراسیون فوتبال انتخاب کرد. این منبع مطلع که پیش از این برای اولین‌بار موضوع دست داشتن خداداد افشاریان، سهیل مهدی و پژمان راهبر را در ماجرای دریافت مبالغ هنگفت به‌ صورت دلار و سکه برای تغییر نتایج مسابقات به سود دست‌کم پنج تیم لیگ برتری را اطلاع داده بود، هفته گذشته افشا کرد که مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، هم در پرونده‌ای به دریافت ۲۰۰ سکه بهار آزادی از باشگاه گل‌گهر سیرجان به‌عنوان رشوه متهم شده است. او تاکید می‌کند که ارقام مطرح‌شده در رسانه‌ها درباره دریافت مبالغی همچون ۱۵ تا ۲۵ سکه بهار آزادی کاملا اشتباه است و مبالغ پرداختی مدیران تیم‌های لیگ برتری به مدیران فدراسیون فوتبال و برخی رسانه‌ها «دست‌کم هفت میلیون دلار» و معادل مبلغ خرید چندین منزل مسکونی بوده است.   کارمند فدراسیون فوتبال: مهدی تاج ۲۰۰ سکه رشوه از گل‌گهر گرفته است این کارمند فدراسیون فوتبال از باشگاه‌های گل‌گهر سیرجان، فولاد مبارکه سپاهان، مس رفسنجان، مس کرمان و «یکی از تیم‌های پرطرفدار تهرانی» به‌عنوان باشگاه‌های پرداخت‌کننده رشوه به اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون، کمیته داوران، سازمان لیگ و برخی خبرنگاران نام برد؛ گزارشی که عضو سابق هیئت‌مدیره استقلال تهران و خبرگزاری تسنیم هم روز چهارشنبه آن را تایید و در گزارش‌هایشان به وجود فساد مالی در باشگاه استقلال و «چند باشگاه صنعتی» اعتراف کردند. از سوی دیگر، به نظر می‌رسد با افزایش روزافزون تعداد پرونده‌های اختلاس، تبانی و پرداخت رشوه در باشگاه مس رفسنجان، احتمال سقوط این تیم از لیگ برتر به لیگ آزادگان قوت گرفته است. در چنین شرایطی، مدیران تیم‌های صنعت نفت آبادان و پیکان تهران به عنوان تیم‌های سقوط‌کرده به دسته پایین‌تر، به رقابت با تیم سوم انتهای جدول لیگ آزادگان برای صعود به لیگ برتر امیدوار شده‌اند. پس از واگذاری باشگاه استقلال تهران به هلدینگ پتروشیمی خلیج‌ فارس، قدرت نفوذ و تصمیم‌گیری افشین عبداللهیان در باشگاه استقلال تهران‌ــ که سابقه همکاری با علی‌عسگری، مدیر هلدینگ خلیج‌ فارس، در صداوسیما را داردــ به قدری بالا رفته که فرشید سمیعی، سرپرست استقلال را عملا به عنصری خنثی و بی‌تاثیر تبدیل کرده است. عبداللهیان از متهمان جدید پرونده فساد فوتبال ایران است که در دو ماه اخیر حکم سرپرستی آتیلا حجازی، مدیریت محمدحسین ضیایی بر آکادمی استقلال و حکم مشاور مدیرعامل را برای سعید بیگی امضا کرده است. از سوی دیگر، به نظر می‌رسد با افزایش روزافزون تعداد پرونده‌های اختلاس، تبانی و پرداخت رشوه در باشگاه مس رفسنجان، احتمال سقوط این تیم از لیگ برتر به لیگ آزادگان قوت گرفته است. در چنین شرایطی، مدیران تیم‌های صنعت نفت آبادان و پیکان تهران به عنوان تیم‌های سقوط‌کرده به دسته پایین‌تر، به رقابت با تیم سوم انتهای جدول لیگ آزادگان برای صعود به لیگ برتر امیدوار شده‌اند.

 

 

حادثه 24

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها