۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۱
بازدید:۷۰
صد انلاین | رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی ۲ خانم جوان و میانسال که از طریق رمالی در فضای مجازی مبلغ یک میلیارد و۲۰۰ میلیون ریال از شهروندان شیرازی کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.
کد خبر : ۸۸۸۱۴

به گزارش صد آنلاین ،  رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی ۲ خانم جوان و میانسال که از طریق رمالی در فضای مجازی مبلغ یک میلیارد و۲۰۰ میلیون ریال از شهروندان شیرازی کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

 

 

 

 

 

امیر حسین سلیمانی امروز، ۸ خردادماه با اعلام این مطلب بیان کرد: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر کلاهبرداری ۳۰۰ میلیون ریالی از وی با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی تلگرام، ضمن تشکیل پرونده رسیدگی به موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. وی افزود: در بررسی تکمیلی مشخص شد که مدتی پیش شاکیه با کانالی در شبکه اجتماعی تلگرام آشنا می‌شود و سپس مدیران این کانال خود را فالگیر و رمال معرفی و با وعده‌های مختلف و باز کردن گره‌ها و مشکلاتش در زندگی، مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده‌اند. رئیس پلیس فتا استان فارس با اشاره به اینکه متهمین ۲ خانم میانسال و جوان بودند، گفت: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی در کمترین زمان آنان شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی به پلیس فتا احضار شدند. این مقام انتظامی با اشاره به اینکه این دو خانم تا کنون مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال با همین شگرد از۵ شهروند شیرازی دیگر کلاهبرداری کرده بودند، گفت: در بازجویی‌های اولیه، متهمین پس از مواجهه با دلایل و مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان به بزه ارتکابی خود اعتراف و بیان داشتند با تبلیغات در فضای مجازی، خود را به عنوان فالگیر و رمال معرفی و پس از جلب اعتماد شکات و سوء استفاده از سادگی آنها و با دادن امیدهای واهی در خصوص موضوعات مختلف و وعده‌های دروغین، با دریافت مبالغی اقدام به کلاهبرداری از آنها می‌کردیم. رئیس پلیس فتا فارس تاکید کرد: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند؛ تمام این شیادان از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغات اغوا کننده و دروغین که از طریق فضای مجازی به ‌خصوص شبکه‌های اجتماعی انتشار پیدا می‌کند اعتماد نکرده و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند. این مقام سایبری از هموطنان خواست که در خصوص در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک یا مجرمانه آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.gov.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها