آخرین اخبار
۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۴
بازدید:۱۶۱۴
مردم استان خراسان رضوی به ویژه شهر مشهد برای آخرین بار به استقبال خادم الرضای خود رییس‌جمهور شهید «آیت‌الله سید ابراهیم رییسی» رفتند.
کد خبر : ۸۷۹۳۹

 امروز سوم خرداد ماه سال ۱۴۰۳ آخرین سفر استانی «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به زادگاهش مشهد الرضا انجام شد. سفری که وعده آن از هفته‌ها قبل برای پیگیری مصوبات دور اول سفر داده شده بود و مسؤولان و مردم این استان خود را برای این سفر آماده می‌کردند اما تقدیر به گونه‌ای رقم خورد که مشهد الرضا میزبان آخرین سفر استان شهید جمهور باشد.

 


از روزهای گذشته که پیکرهای مطهر شهدای خدمت در شهرهای تبریز، قم، تهران و بیرجند در میان سیل جمعیت قدرشناس تشییع شد مردم مشهد آماده می‌شدند که از فرزند خلف خود، کسی که زندگی خود را مدیون امام رضا (ع) می‌دانست و به خادم الرضا مشهور بود استقبال کنند.

در این میان مسؤولان نیز تمام تلاش خود کردند تا تمهیدات لازم برای برگزار استقبالی باشکوه و به یاد ماندنی از «خادم جمهور» داشته باشند.

پیکر شهید رئیسی در حرم آرام گرفت

رئیس جمهور شهید پس از تشییع باشکوه در تبریز، قم، تهران، بیرجند و مشهد، عصر امروز در حرم امام رضا برای آخرین بار طواف داده شد و در دارالاسلام برای همیشه آرام گرفت.

همزمان با غروب پنج شنبه و ورود پیکرهای مطهر شهدا به صحن حرم رضوی و برگزاری مراسم نوحه خوانی توسط «محمود کریمی»، «محمدرضا طاهری»، «حسین طاهری» زائران و مجاوران رضوی فریاد «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «لبیک یا حسین» سر دادند.

همچنین زائران باری دیگر با فریاد «ابوالفضل علمدار خامنه ای نگه دار» با رهبر معظم انقلاب تجدید پیمان بستند.

 

تصاویر دیگری از حضور سیل جمعیت در تشییع رئیس جمهور شهید

اهتراز پرچم «لبیک یا زهرا» در بین تشییع کنندگان

عزاداران مشهدی در تشییع پیکر شهدای خدمت شهید آیت الله رئیسی، سردار موسوی و مالک رحمتی ضمن حمل پرچم‌های «لبیک یا زهرا»، «لبیک یا زینب»، «لبیک یا حسین» توسط تشییع کنندگان حمل شد.

همچنین در میان جمعیت حاضر پرچم‌های «فلسطین»، «حزب الله»، «پاکستان»، «عراق» نیز مشاهده می‌شد.

تصویری از جواد مهرابی محافظ رئیس‌جمهور در مراسم تشییع شهید رئیسی


آبرسانی سیار به تشییع کنندگان پیکر رئیس جمهور شهید

به گزارش مهر، مدیر دفتر مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: ۴ دستگاه تانکر سیار آبرسانی با ظرفیت ۶۰ هزار لیتر آب در مسیر مراسم تشییع پیکرشهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی برای تأمین آب شرب سالم و بهداشتی شرکت کنندگان مستقر است.

رضا یاقوتی‌نیا گفت: این تانکرهای آبرسانی از شهرستان‌های نیشابور، چناران، طرقبه و شرکت آبفای خراسان رضوی با ظرفیت‌های ۱۸ هزار لیتری و ۱۲ هزار لیتری تأمین شد.

وی با بیان اینکه این عملیات با همکاری شرکت آب و فاضلاب مشهد صورت گرفته است افزود: یک دستگاه ماشین عملیاتی جهت نظارت و کنترل کیفی تانکرهای مندرج به همراه کارشناسان مربوطه حضور دارد.

محمد مخبر به همراه استاندار خراسان رضوی جهت شرکت در تشییع و تدفین پیکر شهید سید ابراهیم رئیسی در حرم مطهر حضور یافتند.


حضور عمار حکیم در حرم مطهر رضوی

حضور سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق و رئیس اسبق مجلس اعلای اسلامی عراق در حرم مطهر رضوی، برای شرکت در مراسم خاکسپاری رئیس جمهور شهید.


حضور شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان در حرم رضوی


امدادرسانی به ۸۰ نفر از تشییع کنندگان پیکر رئیس جمهور شهید

علی صبوری گفت: این شمار دچار ضعف، بی حالی و افت فشار شده‌اند که به صورت سرپایی خدمات امدادی توسط امدادگران و نجاتگران هلال احمر به آنان ارائه شده است.

معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان رضوی افزود: این شمار دچار ضعف، بی حالی و افت فشار شده‌اند که به صورت سرپایی خدمات امدادی توسط امدادگران و نجاتگران هلال احمر به آنان ارائه شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون مصدوم و فرد بدحال نداشته‌ایم و افرادی که نیازمند دریافت خدمات درمانی بوده‌اند را به نیروهای اورژانس ۱۱۵ تحویل داده‌ایم.

معاون هلال احمر خراسان رضوی گفت: با توجه به موج حضور مردم و تراکم بالای جمعیت دسترسی به نیروهای امدادی و دریافت آخرین آمار امدادرسانی‌های انجام شده در محل تمرکز جمعیت امکان پذیر نیست و همچنان در تلاش برای به روز رسانی آمار امدادرسانی و خدمات سرپایی هستیم.

جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با همراهی جمعیت هلال احمر ۶ استان کشور، تعداد ۱۸۰ پایگاه به استعداد ۸۰۰ امدادگر زن و مرد مستقر در مسیر آئین تشییع دارد.

 

 

 

حضور ۳ میلیون عزادار در مراسم تشییع پیکر آیت الله رئیسی

محمد رضا قلندر شریف اظهار کرد: طبق برآوردهای اولیه تاکنون ۳ میلیون عزادار برای تشییع پیکر شهید جمهور و همراهانش در مشهد شرکت کرده‌اند.

شهردار مشهد افزود: به دلیل ازدحام جمعیت حرکت خودروی حامل پیکرهای شهدای خدمت به کندی در حال انجام است.

تصاویری از حضور گسترده مشهدی‌ها در تشییع پیکر رئیس جمهور

 

 

 

 

مردم مشهد از ساعت‌های قبل رسیدن پیکر مطهر شهدای خدمت به ویژه آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مسیرهای تعیین شده برای تشییع پیکر شهدا تعیین شده بود حضور داشتند.

 

عزاداران مشهدی در فراق رئیس جمهور شهید و همراهانش با همراهی کاروان پیکر شهدای خدمت به سینه زنی و عزاداری پرداختند.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها