۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
بازدید:۲۶۸
بسیاری از مردم بیش از مقدار توصیه شده روزانه سدیم مصرف می کنند، به ویژه آنهایی که برای سلامت قلب خود نیاز به کاهش مصرف نمک دارند.
کد خبر : ۸۳۷۱۷

مصرف بیش از اندازه نمک چه بر سر قلب شما می آورد؟!

 

به گزارش مجله سلامت صد انلاین ، مدیکال نیوز تودی در مورد خطرات مصرف بیش از ادازه نمک برای سلامت قلب نوشت: بر اساس یک مطالعه جدید است که نشان می دهد افراد مبتلا به بیماری قلبی عروقی (CVD) بیش از دو برابر 1500 میلی گرم (میلی گرم) توصیه شده سدیم در روز مصرف می کنند.


میانگین میزان سدیم مصرفی روزانه 3096 میلی گرم بود که 89 درصد از شرکت کنندگان در مطالعه بیش از مقدار توصیه شده مصرف کردند.

 

افراد مبتلا به بیماری قلبی باید مصرف سدیم را کاهش دهند

 

انجمن قلب آمریکا (AHA) توصیه می‌کند بزرگسالانی که مبتلا به بیماری قلبی نیستند، بیش از 2300 میلی‌گرم سدیم در روز نمک مصرف نکنند. این مقدار تقریبا معادل یک قاشق چایخوری نمک خوراکی است.

 

میانگین افراد مبتلا به بیماری قلبی در مطالعه حاضر حدود 1000 میلی گرم از این سطح فراتر رفته است.

 

در این مطالعه از داده‌های 3170 شرکت‌کننده در مطالعه منبع معتبر NHANEST مرکز کنترل بیماری استفاده شد. این نمونه شامل مردان و زنان بالای 20 سال با تشخیص بیماری قلبی عروقی بود.

 

اگر بیش از حد سدیم مصرف کنید چه اتفاقی برای قلب می افتد؟

 

نام شیمیایی نمک خوراکی کلرید سدیم است. سدیم یک ماده معدنی طبیعی است که در مقادیر کم برای سلامتی انسان ضروری است.

 

دکتر جین مورگان، متخصص قلب و عروق، مدیر بالینی شرکت مراقبت بهداشتی Piedmont در آتلانتا می گوید: "سدیم به تعادل آب در بدن شما کمک می کند." حتی از عملکرد صحیح عضلات و اعصاب نیز پشتیبانی می کند. 

 

او به مدیکال نیوز تودی گفت: «در پزشکی ضرب‌المثلی وجود دارد که می‌گوید: «هرجا سدیم می‌رود، آب هم به دنبالش می‌آید».

 

به همین دلیل است که نمک باعث افزایش حجم خون در بدن شما می شود. اثر این افزایش فشار خون است. دکتر مورگان گفت، فشار خون افزایش یافته قلب شما را مجبور می کند تا سخت تر کار کند، که در نهایت شما را در معرض خطر بیماری قلبی قرار می دهد، بنابراین مصرف بیش از اندازه نمک با بالا بردن فشار خون به قلب آسیب می زند.

21458/خ

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها