آخرین اخبار
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۹
بازدید:۳۵۸
صد آنلاین | چه شعار مرگ بر امریکا، مرگ بر انگلیس و مرگ بر اسرائیل بدهیم یا ندهیم، هر فرد و جامعه‌ای خواستار نابودی دشمنانش می‌باشد؛ مهم این است که دوست و دشمن واقعی را بشناسیم. مخالفان می‌خواهند این دشمنی علنی و اعلام نگردد، تا فراگیر نشود!
کد خبر : ۸۲۰۰۷

چه شعار مرگ بر امریکا، مرگ بر انگلیس و مرگ بر اسرائیل بدهیم یا ندهیم، هر فرد و جامعه‌ای خواستار نابودی دشمنانش می‌باشد؛ مهم این است که دوست و دشمن واقعی را بشناسیم. مخالفان می‌خواهند این دشمنی علنی و اعلام نگردد، تا فراگیر نشود!

 

تعداد بازدید : 2
 
 
 

همه می‌دانیم که مخالفت با شعار «مرگ بر»، فقط به خاطر اطلاق آن به امریکا، انگلیس و اسرائیل می‌باشد که بزرگترین و وحشی‌ترین جانیان در میان بشریت می‌باشند! آنها مردمان را در عمل می‌کُشند، از بمب‌های اتمی و سلاح‌های کشتار جمعی استفاده می‌کنند، زیرساخت‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها و اردوگاه پناهندگان را بمباران می‌کنند، زنان و کودکان را می‌کُشند، و آن هم نه برای دفاع از حق خود، بلکه برای تهاجم؛ بعد می‌گویند: «شما نباید آرزوی نابودی ما را داشته باشید و حتی در شعار «مرگ بر» بگویید!» این دیگر اوج استکبار است!

 

 

●- برخی، خداوند سبحان و هم چنین پیامبرش صلوات الله علیه و آله، و نیز اسلام و قرآن کریم را تجزیه می‌کنند! سپس آن بخشی را که دوست دارند، و مطابق با خواست آنهاست و به کارشان می‌آید را می‌گیرند و مورد توجه قرار می‌دهند، و آن چه مغایر با آمال، خواسته‌ها و منافع‌شان می‌باشد را نفی و انکار می‌کنند! خداوند سبحان در توصیف آنان فرمود:

 

 

«مِنَ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعًا كُلُّ حِزْبٍ بِمَا لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ» (الرّوم، 32)

- از كسانی كه دين خود را پراكنده (بخش بخش و متفرق) ساختند و به دسته‏‌ها و گروه‌ها تقسيم شدند و (عجب اينكه) هر گروهی به آنچه نزد آنهاست (دلبسته و) خوشحالند.

الف - خداوندی که ارحم الرّاحمین، عفُو، غفار، ستار العیوب و رئوف (مهربان) هست، در عین حال قهر و غضب هم دارد و در موضع عقوبت و عذاب، بسیار شدید است:

«اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ وَأَنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ» (المائدة، 98)

- بدانيد كه خدا سخت‏ كيفر است و [بدانيد] كه خدا آمرزندۀ رحیم است.

آیا معاد را جز خداوند متعال برپا می‌دارد؟ و جهنم را جز او عقوبت کفار، مشرکان، منافقان، ظالمان و فاسقان قرار داده است؟!

 

با توجه به این که اسلام دین رحمت است و رسولش پیامبر مهربانی‌هاست، آیا شعار «مرگ بر» توسط مسلمانان، انطباقی با فرهنگ و آموزه‌های اسلامی دارد؟ + صوت (10:35 دقیقه)

 

ب - پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله، که «رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَ» و خیرخواه و دلسوز همگان می‌باشد، در موضع برخورد با کفر و ظلم و دشمنان خدا، اسلام، مسلمانان و بشریت، بسیار شدید است؛ چنان که فرمود: «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ - محمد [صلوات الله علیه و آله]، فرستاده خدا است و كسانی كه با او هستند در برابر كفار سرسخت و شديد، و در ميان خود رحمت‌آور می‌باشند» (الفتح، 29)

این شدت در برابر کفار، دستور خداوند رحمان و رحیم، به ایشان و تمامی مؤمنان می‌باشد:

«يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ جَاهِدِ الْكُفَّارَ وَالْمُنَافِقِينَ وَاغْلُظْ عَلَيْهِمْ وَمَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ» (التحریم، 9)

- ای پيامبر! با كفار و منافقين پيكار كن و بر آنها سخت بگير، جايگاهشان جهنم است و بد جايگاهی است.

*- در طول ده سال، بیش از شصت جنگ به ایشان و مسلمانان تحمیل شد، آیا در این جنگ‌ها، با لبخند، دسته گُل و شیرینی می‌دادند و در برابر جنایات، دعوت به مذاکره و مصالحه می‌نمودند، یا به شدت می‌جنگیدند؟!

 

 

 

 

آنجا که به کارشان می‌آید، می‌گویند: «اسلام به زور شمشیر پیروز و فراگیر شد» و آنجا که مقابله و مقاومت مؤمنان در برابر جنایات را می‌بینند، می‌گویند: «پیامبر مهربانی‌ها»!

شعار مرگ بر در قرآن مجید

شعار مرگ بر، در کلام خدا، بسیار شدیدتر است، چرا که نمی‌فرماید: «مُرده باد»، بلکه می‌فرماید: « قُتِلَ - کشته باد»!

مرگ و زندگی، همه از خداوند سبحان است و دست اوست و البته که همگان بالاخره می‌میرند، لذا «کشته باد»، یعنی به دست مؤمنان کشته شوند؛ چنان که فرمود:

«قَاتِلُوهُمْ يُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَيْدِيكُمْ وَيُخْزِهِمْ وَيَنْصُرْكُمْ عَلَيْهِمْ وَيَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُؤْمِنِينَ» (التوبة، 14)

- با آنها پيكار كنيد كه خداوند آنان را به دست شما مجازات می‏كند و آنها را رسوا می‏سازد و سينه گروهی از مؤ‌منان را شفا می‏بخشد (و بر قلب آنها مرهم می‏نهد).

●- «قُتِلَ الْإِنْسَانُ مَا أَكْفَرَهُ» (عبس، 17)

- کشته باد اين انسان، چقدر كافر و ناسپاس است؟!

●- «إِنَّهُ فَكَّرَ وَقَدَّرَ * فَقُتِلَ كَيْفَ قَدَّرَ * ثُمَّ قُتِلَ كَيْفَ قَدَّرَ * ثُمَّ نَظَرَ * ثُمَّ عَبَسَ وَبَسَرَ * ثُمَّ أَدْبَرَ وَاسْتَكْبَرَ» (المدثر، 18 تا 23)

 

 

 

- او (برای مبارزه با قرآن، اسلام، پیامبر و مسلمانان) انديشه كرد و مطلب را آماده ساخت (نقشه کشید و اندازه‌گیری نمود) * کشته باد او؛ چگونه (برای مبارزه با حق) مطلب را آماده كرد (نقشه کشید) * باز هم کشته باد او (مرگ بر او که) چگونه مطلب (و نقشه شيطانی خود را) آماده نمود * سپس (به نقشه و دسیسۀ خود) نگاهی افكند * بعد چهره درهم كشيد و عجولانه دست به كار شد * سپس پشت (به حق) كرد و تكبر ورزيد.

●- از جمله آیاتی که بیشتر با امریکا، انگلیس، اسرائیل و اذنابشان انطباق دارد:

«قُتِلَ أَصْحَابُ الْأُخْدُودِ * النَّارِ ذَاتِ الْوَقُودِ * إِذْ هُمْ عَلَيْهَا قُعُودٌ * وَهُمْ عَلَى مَا يَفْعَلُونَ بِالْمُؤْمِنِينَ شُهُودٌ * وَمَا نَقَمُوا مِنْهُمْ إِلَّا أَنْ يُؤْمِنُوا بِاللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَمِيدِ» (البروج، 4 تا 8)

- کشته باد [مرگ بر] صاحبان آن گودال [که مؤمنان را در آن سوزاندند] * همان آتش مايه‏ دار [شدید و انبوه] * آنگاه كه آنان بالاى آن [خندق به تماشا] نشسته بودند * و آنچه را نسبت به مؤ‌منان انجام می‏دادند (با خونسردی و شادمانی) تماشا می‏كردند * هيچ ايرادی بر آنها (بر مؤ‌منان) نداشتند جز اينكه به خداوند عزيز و حميد ايمان آورده بودند!

 

 

 

اعلام مواضع

«شعار» باید مبتنی بر «شعور» باشد، و شعور همان آگاهی، تیزبینی و بصیرت است.

 

 

«شعار»، اعلان (علنی کردن) و اعلام (بیان) صریح و بلند مواضع می‌باشد و مواضع نظری و عملی هر فرد یا جامعه‌ای، مبتنی بر شناخت، بصیرت، اهداف و خواسته‌هایشان می‌باشد.

 

 

بنابراین، شعار «مرگ بر امریکا - مرگ بر انگلیس»، یعنی ما انسانیم، آگاهی، شعور و بصیرت داریم، حق و باطل را می‌شناسیم، وجدان داریم و با جنگ‌افروزی و جنایات وحشیانۀ امریکا و انگلیس، در سرتاسر جهان و به ویژه علیه مسلمانان، نه تنها مخالفیم، بلکه دشمن هستیم و بدیهی است که نابودی این نظام سلطۀ استکبار و ظلم را خواهانیم.

 

 

شعار «مرگ بر اسرائیل»، یعنی نه تنها رژیم اسرائیل را غاصب سرزمین فلسطین و رژیمی جعلی و تحمیلی می‌شناسیم، بلکه می‌دانیم و می‌بینیم که بر پایۀ جنایت و ترور استوار شده است و آنقدر وحشی است که بیمارستان‌ها و مدارس را بمباران می‌کند، زنان و کودکان را قتل عام می‌کند، بیماران را زنده به گور می‌کند، آوارگان و مهاجران را هدف قرار می‌دهد، به هیچ قانون و مصوبه‌ای اهمیّت نمی‌دهد، راه‌های رسیدن آب، نان و دارو را می‌بندد و به صراحت می‌گوید: «همه را می‌کُشیم»! جنایات رژیم جعلی اسرائیل در غزّه، جدید نیست، بلکه از همان آغاز تشکیل حزب تروریستی صهیون و تشکل دولت در سرزمین فلسطین، همین رویکرد را داشته‌اند.

 

 

بدیهی است که نه فقط ما ملّت بزرگ ایران، و نه فقط مسلمانان جهان، بلکه هر انسانی که اندکی خوی انسانی داشته باشد، با چنین رژیم غاصبی دشمن است و نابودی آن را می‌خواهد و شعار «مرگ بر اسرائیل» را بلند فریاد می‌زند و البته که در برابر این همه جنایت، فقط به شعار اکتفا نمی‌نماید، بلکه به هر شکلی که بتواند، رویارویی و مقاومت می‌نماید تا این شجرۀ خبیثه را از زمین برکند.

 

 

مشارکت و هم‌افزایی - لطفاً این پرسش و پاسخ را در راستای «جهاد تبیین»، برای دوستان به اشتراک بگذارید؛ متشکر.

 

مهدی حسینی مغویان
نویسنده:
مهدی حسینی مغویان
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها